יאסר ערפאת
יאסר ערפאתצילום: פלאש 90

ערפאת הורעל. כך קבעו באחרונה המדענים שבחנו את בגדיו של המנהיג הפלשתיני ואולם היה מי שחזה את הרעלתו של האיש כבר לפני כ-6 שנים, הסופר יניב עובדיה שגם תיאר בסיפור שכתב את זהותו של המרעיל.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם עובדיה על הספר 'האישה שעצרה את הזמן' בו משובץ גם הסיפור 'ימים של תמימות' המתאר את עלילת הרעלתו של יאסר ערפאת כפי שהגה אותה בדמיונו.

הפלשתינים אמנם דואגים להפנות אצבע מאשימה כלפי ישראל וכוחות הביטחון שלה כמי שהוביל להרעלתו של הראיס, אולם בסיפורו של עובדיה התסריט שונה בתכלית. על פי הסיפור הזה המרעיל הוא דווקא פלשתיני, רופא פלשתיני שהפך לרופאו האישי של יאסר ערפאת והחליט לחסל את הראיס ולא לאפשר לו ללכת במנוחה בדרך כל בשר.

עובדיה מגולל בשיחה עמו את עיקרו של הסיפור שכתב בשנת 2007 ובו רופא פלשתיני מרמאללה, אדם מתון בדעותיו ומתקשה להתמודד עם הטרור שסביבו מאבד את בנו בפיגוע התאבדות. הבן, כך מתאר עובדיה, גויס לפיגוע ההתאבדות באחת מקייטנות הטרור הפלשתיניות ומאז נהרג הבן מתקשה האב הרופא לחזור לשגרה ומחליט לנקום במשלחי בנו אל מותו.

כיוון שמדובר ברופא מכובד הוא הופך לרופאו האישי של יאסר ערפאת ובהיותו על מיטת חוליו בפריז מחליט הרופא להזריק לו רעל ולהביא למותו. "עבורו זה המוות הכי פואטי וראוי לאדם שאחראי לכל כך הרבה מוות בשני הצדדים", אומר עובדיה.

עוד מוסיף עובדיה כי עבורו באופן אישי מהווה התרחיש שתיאר מעין משאלה שאכן ערפאת לא זכה למות מוות טבעי שאינו ראוי לו. "כך עלתה בראשי האפשרות שמישהו מבני עמו עשה זאת מתוך התנגדות למעשיו", הוא מספר ומציין כי ערבים ישראלים שעימם שוחח על הסיפור שהגה אמרו לו שאותו רופא מרעיל מייצג גם את דעתם שלהם באשר לגורל לו ראוי יאסר ערפאת ומדובר למעשה בצדק פואטי.