מתעמתים עם חלשים. ח"כ אשר
מתעמתים עם חלשים. ח"כ אשרצילום: פלאש 90

"תסיימו לטפל קודם ב - 80% מהפערים שיש במדינת ישראל, ואני מבטיח שאבוא לטפל באותם 10% או 20%", אמר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) בישיבת ועדת החינוך של הכנסת.

"אני קורא מכאן לשר החינוך תשים פחות אנרגיות על דברים שאולי הם נורא נחמדים בעיתונות אבל הם לא אמיתיים ותלך דווקא על הדבר האמיתי", הוסיף אשר.

הדיון בוועדת החינוך של הכנסת עסק בנושא פערים בתוצאות המיצ”ב, והעמקת הפער לטובת העשרים והחזקים.

לדברי ח"כ אשר, "משרד החינוך עסוק מאוד בנושאי המגזר החרדי, ואני חושב שזה מסיבות פוליטיות ולא מרצון לשפר את החינוך במגזר, אבל את זה אני ישאיר לכל אחד בהתבוננות שלו.  אני רוצה לדבר כעת לא כנציג של המגזר החרדי, יש לנו בעיה אמיתית  במדינה, אנו רואים פערים אדירים שנוצרים מדברים אובייקטיבים".

"דיברו על המגזר הערבי, למדתי את המחקר קצת, ומתברר שהיה דווקא שיפור גדול בהישגים של המגזר הערבי, אבל זה היה לאותם משפחות, לאותם אנשים, שגרים באזורים חזקים יותר מבחינה כלכלית חברתית, גם הנתונים המראים כי שחלקם מהפערים הגדולים שיש במגזר הערבי צומצמו, הם מתייחסים למשפחות בעלות יכולת או לרשויות ערביות חזקות יותר. זאת אומרת שיש בעיה, יש קשר ישיר בין המצב הכלכלי של האזור, או הישוב בו חי הילד ובמשפחה בה חי הילד לבין המצב של הילדים האחרים. ולא מדובר רק בענייניים חינוכיים", ציין אשר.

אשר הדגיש, כי "אנחנו שומעים כל הזמן על כל מיני יוזמות כאלה ואחרות, כל מיני רפורמות בחינוך, והשקעות של תקציבים, למרות שכולנו יודעים שלא מושקע הרבה בתקציב החינוך, ובטח שלא בשנה הזאת, הרבה דברים זה המשך משנים קודמות, לא נוגעים בשורש העניין, והוא לדעתי נושא הדיפרנציאליות  בתקציבי חינוך, זה אומר, בלי להוסיף כסף מהמדינה, לוקחים את אותו תקציב ענק בו ממומנות הרשויות המקומיות בנושא חינוך, ואני חושב שגם בנושא רווחה, ויוצרים ממנו סל חינוך בו כל רשות  צריכה להגיע לאותו סל".

"וכעת אני חוזר לכובע שלי כנציג ציבור חרדי, אותם בתי ספר שכן השתתפו במיצב, בתי ספר חרדים, תבדקו ותראו איזה ציונים הם קיבלו, וזה רק מוכיח שגם אם הליבה לא מושלמת, עדיין אפשר להגיע להישגים", קבע אשר, "ולכן אני חושב שמשרד החינוך צריך להשקיע משאבים בעניין זה, ושראשו יהיה מונח שם, ולא בלדרוך סתם על המוסדות החרדיים, כמה ליבה הם לומדים. הטענה שהבנים אצלנו לא לומדים ליבה, בכלל לא נכונה, הם לומדים חשבון, מתמטיקה, עברית, נכון, יש מקצעות שהם לא לומדים, יש מחלוקות כאלו ואחרות, אבל רבותי, תסיימו לטפל קודם ב - 80% מהפערים שיש במדינת ישראל, ואני מבטיח שאבוא לטפל באותם 10% או 20%. נחשפתי היום לפרויקט שמתוקצב על ידי משרד החינוך בכמות מוגבלת מאוד, פרויקט נקודתי, שמטפל בנוער וילדים שצריכים תמיכה ספציפית, והוא נקרא 'מיכאל' שאחוז התלמידים והחניכים הנמצאים בו, נמוך מאוד ביחס לצורך הגדול".

"אני חושב שצריכה לצאת מכאן קריאה, להסתכל על הבעייתיות שנוצרת באותם מקומות, כי כשרוצים לעשות משהו צריך לעשות אותו בעוצמה רבה, בכדי להביא לאיזה שהוא שוויון בין התלמידים, ולאחר מכן לשמר אותו, ולשמר את האיזון בין החלקים הללו. אני חושב שזה הדבר בו המדינה צריכה להתעסק יותר מכל דבר אחר בנושא החינוך, ואני מקווה שזה מה שיעשה", חתם אשר.