כנס ההשקה. הערב
כנס ההשקה. הערבדובר ח"כ שטבון

כ- 300 נציגי שכונות מהצפון והדרום השתתפו הערב (שלישי) בכנס בו הכריז חבר הכנסת יוני שטבון על הקמתו של פורום השכונות בבית היהודי.

מטרת המוקד החדש אותו יזם שטבון היא לשמש מוקד ארצי לקידום השכונות בעיירות הפיתוח ומוקדי המצוקה בישראל. במוקד ירוכזו פניות ובעיות מנציגי השכונות, והפורום יפעל למול משרדי הממשלה והדרג הפוליטי.

כנס ההשקה עמד בסימן של "חזרה לשיקום השכונות", והנואם המרכזי בו היה שר הבינוי והשיכון אורי אריאל. בנאומו הצהיר השר על כוונת משרדו להחזיר את פרויקט שיקום השכונות בגרסה מחודשת. 

"אנחנו מחדשים את פרוייקט שיקום השכונות", אמר השר אריאל, "מבחינתי תושבי הפריפריה לא שווים פחות מאשר תושבי המרכז, וכמו שאני פועל מתוקף תפקידי לבנייה משמעותית בפריפריה כך אפעל לפיתוח השכונות הקיימות, לשיפור המראה שלהן, ופינוי בינוי ככל שנוכל, כדי להפוך את שכונות הפיתוח לשכונות מתקדמות ואיכותיות מכל הבחינות, וכדי שתושביהן לא יהיו אזרחים סוג ב' במדינה".

ח"כ יוני שטבון, יו"ר הפורום, אמר למשתתפים, "הגיע הזמן להחזיר למרכז הבמה את אלו שאין להם. בתקופה האחרונה, כולם עסוקים במעמד הביניים אבל שכחו שיש עוד ציבור במדינת ישראל-  השכבות המוחלשות ועיירות הפיתוח. בסיורים שלי בשטח בחודשים האחרונים, הבנתי שצריך להעצים את המנהיגות בשכונות לכוח יעיל ומאורגן שישמש פה  מול מקבלי ההחלטות. אני גאה להיות יוזם ושותף למהלך אמיתי שרבים בחרו שלא לעסוק בו כי לא תמיד נמצא בכותרות".

בכנס נשא דברים גם צביקה מזרחי, מראשי שכונת קריית משה בטבריה. המדובר הוא בשכונת מצוקה הסובלת מבעיה חמורה של תשתיות, אבטלה ונוער בסיכון. לפני כשנתיים קמה קבוצת צעירים בני השכונה שהחליטו לשקם את השכונה בעצמם. החבורה הצעירה פועלת לשיפוץ מבני השכונה, טיפוח גינות וקיום ערבי הפנינג ומפגשים קהילתיים.

"לפני שיוצקים כסף או משאבים", אמר מזרחי, "יוצקים אהבה, רצון ומחויבות".