זירת הפיגוע בבנייני האומה
זירת הפיגוע בבנייני האומהפלאש 90

בבית המשפט הצבאי ביהודה נגזר הבוקר (רביעי) דינו של המחבל חסין עלי חסן קואסמה למאסר עולם ועוד 60 שנות מאסר.

קואסמה הוא המחבל האחראי לפיגוע רצחני שאירע ביום 23/03/11, שבו יזם ותכנן הנאשם פיגוע, במסגרתו הניחה חוליה בראשותו מטען חבלה בסמוך לבנייני האומה בירושלים. פיצוץ המטען גרם למותה של תיירת, ולפציעתם של 67 אנשים.

המחבל הורשע על פי הודאתו במסכת של עבירות חמורות לבד מהפיגוע בבנייני האומה. לאחר הפיגוע תכנן קואסמה וארגן פיגוע התאבדות נוסף. הפיגוע המדובר לא יצא אל הפועל בשל מעצרם של שניים מחברי החוליה אשר היו אחראים על ביצוע הפיגוע, ע"י כוחות הביטחון.

בנוסף לכך הרשיע בית המשפט הצבאי את הנאשם בעבירה של קשירת קשר לחטיפה בנסיבות מחמירות, בכך שתכנן יחד עם חולייתו לחטוף אזרח או חייל ישראלי כפיגוע חטיפה שמטרתו להביא לשחרור אסירים.

בית המשפט הצבאי הטיל על הנאשם עונש של מאסר עולם בגין גרימת מוות בפיגוע בבנייני האומה בירושלים, וכן 60 שנות מאסר בגין יתר העבירות. בפרליטות הצבאית מציינים כי עונש דומה לזה נגזר גם על מבצע הפיגוע שהניח את המטען ליד בנייני האומה.

כמו כן, על חבר אחר בחולייה, נגזרו 9 שנות מאסר בגין חלקו בקשירת הקשר לביצוע פיגוע התאבדות, פיגוע אשר לא יצא לפועל כאמור בשל מעצרם של חברי החוליה. עניינם של יתר חברי החוליה נידון בימים אלה בפני בית המשפט הצבאי ביהודה.