המפגש ללא האורחים ממרוקו
המפגש ללא האורחים ממרוקולשכת יו"ר הכנסת

ארבעה חברי פרלמנט ממרוקו, אשר היו אמורים להופיע לפגישות בכנסת כנציגי האסיפה הפרלמנטרית של הים התיכון ((PAM, החליטו ברגע האחרון לשוב למדינתם ולא להיכנס לישראל.

נשיא PAM, פרצנסקו אמרוסו, אמר ליו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין כי הנציגים ממרוקו התכוונו להגיע למפגשים, אך עקב ביקורות קשות שספגו מהתקשורת בארצם נאלצו לחזור למדינתם. יתר נציגי האסיפה, בהם סגן המזכיר הכללי של האסיפה מוראד יוסרי ממצרים ונציגים מאיטליה, פורטוגל, צרפת ומונקו, קיימו פגישות עם יו"ר הכנסת ועם ראש משלחת הכנסת לאסיפה הפרלמנטרית ח"כ דב חנין וחברי המשלחת ח"כ ישראל חסון וח"כ עיסאווי פריג'.

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר בפגישה: "צר לי על אי הופעתם של חברי הפרלמנט ממרוקו. עשינו מאמצים כבירים על מנת לאפשר להם כניסה לישראל וציפינו לבואם. לא התכנסנו על מנת לדון בנושאים פוליטיים או מדיניים, כי אם בנושאים פרקטיים כמו איכות הסביבה, אנרגיה, מים ותחבורה, החשובים ומשותפים לכלל מדינות הים התיכון. דלתנו פתוחה תמיד לכולם, ונשמח להמשיך ולארח דיונים לשיתופי פעולה בין מדינות האזור, למען עתיד ילדינו ונכדינו".

אדלשטיין ציין את הירתמות מערכת הבריאות הישראלית לטובת טיפול בנפגעים מהקרבות הפנימיים בסוריה: "בני אדם הם בני אדם ואני גאה בצוותי הרפואה הישראלים שמושיטים עזרה לפצועים מבלי לשאול מי הם ומאיפה באו. אנחנו לא עושים זאת לשם קבלת תמורה".

ח"כ חנין: "אנחנו חולקים את אותו הים וחיים באותה הסביבה. עלינו לדון ולפתור סוגיות שונות, כמו מצבורי הגז שנתגלו. עלינו לקיים דיאלוגים ישירים ולא ישירים במגוון ערוצים. זמננו הולך ואוזל".

היו"ר אדלשטיין החמיא במפגש להישגי האסיפה הפרלמנטרית של הים התיכון וציין את תרומתם לפתרון בעיות ושיתופי פעולה בין מדינות האזור. 

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי חברי המשלחת, המייצגת 26 מדינות השוכנות לחופי הים התיכון, הגיעו לכנסת לאחר פגישות רמות דרג בירדן וברמאללה. עיקר ביקורם באזור עוסק במצב האזרחים בסוריה והסיוע ההומינטרי הניתן להם. ח"כ דב חנין יירש את ח"כ לשעבר מגלי ווהבה, אשר נמנה על מייסדי הארגון, בתפקיד סגן נשיא האסיפה.