יש דברים שהוא לא שומע... ג'ון קרי
יש דברים שהוא לא שומע... ג'ון קרירויטרס

גל "המשטים ההומניטאריים" ששיאם היה בהשתלטות על המרמרה זכה בשנת 2009 לתמיכתו של ג'ון קרי. כך מדווח היום ב'מעריב' העיתונאי בן דרור ימיני.

על פי דיווחו של ימיני אותו הוא מתכוון להביא בהרחבה בגליון סוף השבוע של העיתון בשנת 2009 לקראת הוצאת המשטים לרצועת עזה ביקשה ג'ודי אוונס, אחת ממובילות המהלך מטעם התנועה להחרמת ישראל תמיכה מגורם אמריקאי בכיר למהלך.

אוונס ביקשה לעשות בתמיכה שכזו שימוש מול ממשלים שונים שהתלבטו בשאלת היחס למשטים ולעימות הצפוי עם ישראל. לדבריו של ימיני מי שנחלץ לעזרתה באותם ימים היה ג'ון קרי בהיותו אז יו"ר ועידת יחסי החוץ של הסנאט וכיום הוא מזכיר המדינה של ארה"ב. קרי ניסח מכתב תמיכה במהלכים האנטי ישראליים שקידמה אוונס.

במכתבו הפציר קרי בראשי המדינות השונות לסייע לארגונים המוגדרים כהומניטאריים היוצאים לישראל ולעזה.

בן דרור ימיני מוסיף ומציין כי ממשלת מצרים בחרה שלא להתייחס ברצינות למשלחת הארגון מארגן המשטים וכך גם לא למכתבו של קרי, ובשל כך סירב הממשל המצרי לאפשר לאנשי הארגון לעשות את דרכם לעזה דרך שטח מצרי.

לטעמו של ימיני מכתב זה מציב תהיות משמעותיות אודות שיקול דעתו של ג'ון קרי בסוגיה הפלשתינית ובסוגיה האיראנית. זאת בעיקר לנוכח המידע שהיה לו בשעת כתיבת המכתב על שיתוף הפעולה והתמיכה שיש למארגני המשטים עם החמאס ואיראן ובמקביל מדובר בארגון העויין מאוד את ארצות הברית וערכיה.