טוראי עדן אטיאס
טוראי עדן אטיאסצילום: פלאש 90

חבריו של עדן אטיאס הי"ד, שנרצח הבוקר (רביעי) על ידי מחבל בתחנה המרכזית בעפולה, מספרים על חבר יקר ואוהב שדרש בכל הזמנות להתגייס לצה"ל ולשרת בתפקיד הקרבי ביותר.

בחודש שעבר סיפר אטיאס לחברו נצח כי הוא רוצה לשרת כלוחם במשמר הגבול אך נענה בסירוב. לפני כשבועיים הוא התגייס לטירונות כללי צה"לית ועד הבוקר עוד ציפה לעבור לטירונות מתקדמת ולשרת ביחידה קרבית. בהזדמנות אחרת אמר אטיאס "אני רוצה מג"ב או מסתערבים, זה החלום שלי".

ידידתו הקרובה, אסתי ממן, סיפרה כי חיוך רחב עיטר תמיד את פני של אטיאס והודתה כי קשה לה לעכל את הבשורה המרה על הרצח. "עדן נסיך שלנו, לא שיחק לך המזל. רק לפני שבועיים התגייסת בגאווה וכבר נקבע לך הגורל. ילד יפה תואר עם חיוך שובה ולב של זהב", כתבה ממן. "היתה לי הזכות להכיר אותך ולבלות איתך כחבר אמת של ניצן... איך זה שאת הטובים בוחר האלוהים? תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".

ראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, הגיע בצהריים לבית משפחת אטיאס והבטיח לסייע ככל יכולתו. גפסו קרא להילחם בצורה שקולה ומדודה בשוהים הבלתי חוקיים, כמו זה שביצע את הרצח. "עדן למד עם בני הצעיר, הם סיימו זה עתה את הלימודים. זה מקרה עצוב. אני כואב את כאב המשפחה ואת הכאב של העיר כולה".