מאות הפגינו במחאה על רצח החייל

מאות מפגינים בשעה זו מול גשר המיתרים בירושלים במחאה על רצח החייל עדן אטיאס הי"ד אתמול בעפולה. במהלך ההפגנה נשמעו קריאות 'מוות לערבים', 'מוות למחבלים' ו'נקמה'.

מארגני ההפגנה קראו, "דם יהודי אינו הפקר. נצא בזעקה ובמחאה לראש ממשלתנו ולנבחרי הציבור היושבים בכנסת על דם יהודי שנישפך. בידינו למנוע את הרצח הבא - 'כל אבן תענה באבן'.

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי אמר בהפגנה כי "אנחנו כאן כי אנחנו לא יכולים יותר לשתוק. ממשלת ישראל נותנת רישיון לרצוח יהודים. אנחנו כאן כי מי שמשחרר רוצחים ומדבר עם אבו מאזן ומי שאומר שארץ ישראל נתונה למחירה אומר שלרצוח יהודים זה לגיטימי. 'מוות למחבלים' זה לא התלהמות. זה מוסרי וזה יהודי".

במקום התפתחו עימותים בין כוחות המשטרה לבין המפגינים. צעירה שקראה 'מוות לערבים' נעצרה על יד המשטרה. שני צעירים נוספים נעצרו מאוחר יותר במהלך העימותים.

עו"ד עדי קידר המייצג את העצורים מטעם עמותת "חוננו" אמר כי "משטרת ישראל מפרה שוב את זכויותיהם של המפגינים ופוגעת בחופש הביטוי של יהודים המוחים על אוזלת ידה של המדינה בשמירה על ביטחון אזרחיה. חבל שלא רואים נחישות כזו בלחימה בתופעת השוהים הבלתי חוקיים הפוגעים בביטחון האזרחים ורכושם".