שאול מופז
שאול מופזצילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת קדימה, שר הביטחון לשעבר ח"כ שאול מופז, משוכנע כי אירועי הטרור האחרונים אינם נקודתיים כפי שמציגים במערכת הביטחון וקורא לפעול לפני שתתרחש תקרית הטרור הבאה.

"אנחנו בתוך גל של טרור, שיש לו מאפיינים", אמר ח"כ מופז, "הדיבורים על אירועים שאין קשר ביניהם ושזו לא תשתית - הם דברי הבל וחוסר אחריות. צריך לפעול לפני האירוע הבא שכבר מתוכנן".

מופז, רב אלוף במיל', קורא לעצור את כניסת הפועלים הפלסטיניים לישראל למשך חודשיים. "להילחם במעסיקים, במלינים ובמסיעים את השוהים הבלתי חוקיים, לסרוק במסרק דק את כל אישורי העבודה בישראל, לסגור את כל הפרצות בגדר הביטחון, לייצר הרתעה ולהגביר את השמירה ביישובים".

יו"ר 'קדימה' הדגיש כי ארגוני הטרור והמחבלים מעדיפים לפגוע בחיילי צה"ל. "המפגעים מחפשים חיילים, צריך לפעול נגדם בכל דרך ולא לקבל זאת כגזירה משמיים. חייבים לעצור את גל הטרור הזה".

שר הביטחון, משה יעלון (הליכוד ביתנו) הדגיש בעקבות רצח החייל עדן אטיאס הי"ד כי ישראל תמשיך להילחם בתקיפות בטרור, אך ציין כי מדובר בטרור של יחידים, כלשונו, ולא בטרור מאורגן. "המלחמה בטרור גובה למרבה הצער גם קורבנות, אך אנו נמשיך במאבקנו העיקש נגד הטרור, שולחיו ומבצעיו", אמר שר הביטחון.

"נפעל בתקיפות נגד ארגונים אשר חותרים להפעיל נגדנו טרור ממוסד, ומחובתנו לזכור כי טרור של יחידים שאינו מאורגן, נובע בעיקר כתוצאה מההסתה הקשה ברשות הפלסטינית, אשר גם עתה, בשעה שאנו יושבים עם נציגיה לשולחן המשא ומתן, ממשיכה לחנך את הדור הצעיר להעריץ מחבלים ולרצוח יהודים, מטיפה לשנאה ואינה מוכנה להכיר בזכותנו להתקיים באיזשהו גבול", כך יעלון.