מוניק עופר: אסור לנהל משא ומתן
(צילום: בית החולים העמק)

מוניק עופר, רעייתו של אל"מ במיל' שריה (יאיא) עופר הי"ד, שנרצח לפני כשלושה שבועות בבקעת הירדן, דורשת להטיל עונש מוות על כל מחבל שרוצח יהודי ולא מבינה איך אפשר לשבת למשא ומתן עם מי שפוגע בנו.

ממיטת בית החולים העומק בעפולה, שם מאושפזת עופר, היא ידעה היטב כי המחבלים שרצחו את בעלה עשו זאת על רקע לאומני, כפי שהודיע היום שירות הביטחון הכללי. "האנשים האלה באו לרצוח יהודים. ברור שזה היה במטרה להרוג איש עם עבר מאוד מכובד שבשבילם זו גאווה ענקית. 'הנה הרגנו אלוף משנה לשעבר בצה"ל'. זה מזעזע וזה נורא".

על רקע אירועי הטרור האחרונים, בהם גם מעשה הרצח אתמול של טוראי עדן אטיאס הי"ד, אומרת עופר כי "זו אינתיפאדה שלישית לכל דבר. צריך להתעורר כי מדובר פה באינתיפאדה ממש. זו המחווה? זו התודה שקבלנו מהפלסטינים אחרי שהחזרנו להם אסירים? ככה מחזירים לנו? כל היום לרצוח?".

עופר דורשת חוק שיחייב עונש מוות למחבלים רוצחים. "זה מה שמגיע להם. לנו הם גוזרים את הדין בלי משפט ואנחנו עוד מביאים את המנוולים האלה למשפט ונותנים להם להוציא תואר ולהרגיש גיבורים?

"מי יחזיר לי את יאיא? מי יחזיר את החייל הזה לאימא שלו? בינתיים מי שחזר זה אלה שהיו בבית סוהר ושחררו אותם להיות שוב פעם מחבלים. המנוולים האלה מחליטים לקחת לנו חיים, קמים מתפללים לאללה שלהם כדי שהמשימה שלהם תצליח. באים רוצחים והולכים להחליף בגדים כאילו היו באירוע קטנטן".

עופר משוכנעת כי הטרור ימשיך וקוראת למערכת הביטחון לפעול בהקדם. "אני רואה את זה מתקרב ולא רק בבקעת הירדן. זה יגיע גם לאנשים שלא חושבים שזה יגיע אליהם. חייבים להתעורר ולעשות משהו".

"איך אפשר לנהל משא ומתן מדיני?", שאלה עופר, "אני קוראת לממשלה- תעצרו עם כל מה שקורה היום. אסור שיהיה משא ומתן. אני לא מבינה איך אפשר לשבת איתם ליד השולחן כשהיה פה כל יום אירוע של רצח? אין להם את הזכות לדרוש ולבקש שום תנאי מאיתנו", אמרה.