תצוגה ישירה מההודעה בתיבה. חדש ב-Gmail
תצוגה ישירה מההודעה בתיבה. חדש ב-Gmailגוגל

גוגל הוסיפה תכונות חדשות לשירות הדואר החינמי שלה Gmail. כעת היא מאפשרת לצפות בקבצים המצורפים להודעות ישירות בתוך התיבה. הם אינם מוצגים יותר בלשונית מופרדת. בנוסף, על הקבצים המוצמדים להודעה מוצגים בשורה אחת במקום בטור.

צלמיות קטנות על כל קובץ שמצורף להודעה מאפשרות להוריד אותו ישירות למחשב או לשמור אותו ב-Google Drive. יש צורך בחשבון בשירות האחסון בענן שמציעה החברה כדי לעשות זאת. שמירה ב-Google Driveמאפשרת כמובן את הזמינות של הקבצים מכל מקום, ומכל מכשיר.

לחיצה על קובץ בהודעה פותחת אותו על מסך מלא מעל ההודעה עצמה. כך אפשר להציג תמונות, קבצי Word, קבצי Excel וכדומה, וכן קבצי PDF. בעת שפותחים את קובץ לתצוגה על פני המסך, מופיע כפתור נוסף, 'פתח עם', שמאפשר לבחור לפתוח את הקובץ עם יישומים מתאימים. יישומים אלו למעשה נמצאים בחנות של הדפדפן כרום, ומעבר לאלו שמוצעים ניתן לחבר גם יישומים אחרים. במקרה של בחירה באפשרות הזו מופיע חלון נוסף על פני המסך עם רשימה של יישומים לבחירה.

התכונות החדשות הללו ישוחררו באופן הדרגתי לכל משתמשי Gmail, ובכל השפות. מבדיקה ראשונית עולה שהקבצים מוצגים במהירות רבה ובאיכות גבוהה.