יעקב אחימאיר, מגיש החדשות והעיתונאי הבכיר, סייר לאחרונה בישובי הר חברון וב"מאחזים" ליום של סיור עומק, בלוויית תושבים בהובלת המועמד לראשות המועצה יוחאי דמרי.

תשומת הלב התקשורתית שהאזור השקט הזה מייצר לאחרונה עורר את סקרנותו, והוא פנה לבועז העצני האחראי על סיורי האח"מים בשומרון, וביקש להתרשם במו עיניו במתרחש באזור.

במהלך היום ביקר אחימאיר  במפעלים היחודיים של האזור, "עשבי קדם" מכרמל, המקיים פעילות של מחקר, פיתוח וייצור מוצרי טיפוח ובריאות מהצמחייה האופיינית באזור, ו"הולי קקאו", ממעלה חבר, המייצר שוקולד בוטיק ייחודי. במעלה חבר ביקר גם במדרשה.

הסיור המשיך לישוב מצפה יאיר, שם אכל ארוחה אורגנית עם מספר תושבים מהחוות באיזור, מהם שמע על ההתמודדות עם הקשיים שמעוררים הערבים באזור הזוכים לגיבוי של הרש"פ וארגוני שמאל קיצוני, ועל אזלת היד הממשלתית. אחימאיר ביקר בחווה של דליה הר סיני, אלמנתו של יאיר הר סיני הי"ד, ושמע את סיפור הקמת החווה, רצח בעלה וההתמודדות היומיומית לאורך שנות קיום החווה והחיים במקום. אחימאיר המשיך לביקור בישיבת ההסדר בעתניאל וסיים את היום בביקור בעיר חברון.

אחימאיר התרשם מהמגוון האנושי שפגש ומהמידע שאליו נחשף וציין כי יש חשיבות גדולה שעיתונאים ירדו לשטח, לחוש את הדברים וכך לקבל תמונה ברורה יותר של המתרחש. "הופתעתי לגלות דברים שלא ידעתי על המתיישבים. עיתונאי חייב להגיע לשטח, רק כך אפשר לדעת את האמת. אין כמו מראה עיניים", סיכם אחימאיר.