ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90

שרת המשפטים, ציפי לבני, כינסה הערב (ראשון) דיון חירום בנושא האלימות הגוברת כלפי אנשי מערכת המשפט וגורמי אכיפת החוק לצד המאבק בארגוני הפשיעה.

הכינוס בא בעקבות עליית המדרגה המדאיגה בשבועיים האחרונים באירועי האלימות, בהם הצתת רכבו של פרקליט מחוז תל-אביב והצתת רכבו של הקאדי הבוקר ביפו.

בפתח הישיבה, אמרה השרה לבני: "הישיבה הזאת מתקיימת לאחר מתקפה על נציגי שלטון החוק. הפשע המאורגן בישראל לא יהלך אימים על נציגי החוק ועל מדינת ישראל כמדינת חוק. בשבוע החולף היה ניסיון לפגוע בחייו של פרקליט או לאיים עליו, והבוקר שרפו מכוניתו של קאדי ביפו. בשם כל האנשים שיושבים פה: לא ננטוש את אלה העומדים בחזית המאבק בפשיעה ועל כס השיפוט".

הדיון, שנערך במשרד המשפטים בירושלים, התקיים בהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה - יהודה ויינשטיין, פרקליט המדינה - משה לדור, הסניגור הציבורי הארצי - יואב ספיר ומפכ"ל המשטרה - יוחנן דנינו. 

במהלך הכינוס נבחנו כלים משפטיים וחקירתיים חיוניים כדי לחזק את מערכת אכיפת החוק במשימתה לשמור על אזרחי ישראל שומרי החוק ולהעמיד לדין את הפושעים. 

במהלך הדיון הוחלט על שורת צעדים למאבק בפשיעה המאורגנת, לרבות תיקוני חקיקה שעוסקים בחיסיון ידיעות מודיעיניות, שיפור יכולות המשטרה בכל הקשור לחיפושים כולל במחשבים, טיפול באתרי אינטרנט המשרתים את ארגוני הפשיעה המאורגנת כמקור כלכלי, הרחבת העבירות שבגינן ניתן לבקש האזנות סתר כמו סחיטה באיומים, שוחד וכו׳.

בנוסף, תיבחן הרחבת חילוט רכוש ארגוני הפשיעה, וכן הקצאת משאבים נוספים לצוותי המשימה שמטפלים בארגוני הפשיעה.