יצחק מאיר (32) המוכר לכולנו מטרילוגיית אלבומי השבת שהוציא, אשר נמכרו עד היום בעשרות אלפי עותקים, יוצא לדרך חדשה ומוציא אלבום שלם, רובו ככולו, לחנים ומנגינות פרי יצירתו.
 
מילות השירים באלבום לקוחות מן המקורות, ומבוססות על מפגשי הלימוד שעורך יצחק מאיר בירושלים בשנים האחרונות. "מנגינות חדשות לתורה עתיקה", כלשונו.
 
מאיר מספר, "מידי שבוע בשבוע אנו נפגשים ללמוד תורה. פעמים לומדים מתורתו של הבעש"ט בעצמו, ופעמים לומדים ממנו דרך ממשיכי דרכו - המגיד ממזריטש, האדמו"ר הזקן, רבי נחמן ועוד. אירע ואותן מימרות של הצדיק, באו ועמדו מולי לא רק כאות כתובה, אלא הגיעו מלוות במנגינה. כשקולמוס הלב וקולמוס הנפש חוברים זה לזה, כשהתורה באה כשירה, הכול מחלחל עמוק יותר". האלבום החדש, הוא מאותן תורות ומנגינות.
 
ואכן בפרויקט ניתן לשמוע הלחנות לתורה של הבעש"ט וכמו כן ניגון למאמר מתוך פרק ב' בספר התניא.
 
"המדריך למתארח" כך נקרא הדיסק, ומאיר מסביר את השם הייחודי: "כול התורות אותן בחרתי להלחין מעירות בך את ההכרה שאתה בעצם אורח כאן בעולם. אורח שמארח בתוכו כוחות ותעצומת, אורח שלמרבה הפלא מצווה לארח כביכול את מי שהנך בעצם אורח שלו".
 
אפרופו אורח. אל השיר "והיה כנגן המנגן ותהי עליו רוח ה'" מצטרף ליצחק אהרון רזאל לדואט סוחף.


את האלבום משדרג שיר של הרב הלל פלאי ("אוחילה לאל", "שירו למלך" ועוד.) למילותיו האחרונות של הרב נריה זצ"ל: "תנו לי קדושת ארץ ישראל. תנו לי קדושת אהבת ישראל".
 
את הדיסק חותמת רצועת בונוס. מנגינה של קרליבך לברכה - אחריתא של שבע ברכות לחתן וכלה.
 
את העיבוד המוזיקאלי המחבר בן ישן לחדש, בן חסידי למזרחי, ועושה שימוש גם בכלים אתניים כמו עוד, סנטור, חליל בנסורי וכדומה, עשה המעבד המוערך ערן קליין.



 
(צילום: ברית צילום)