להצביע נגד ניצןערוץ 7

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) הגיבה למינוי שי ניצן.

"אני קוראת לשרי הממשלה לסרב להשתתף כמריונטות בהצגת השיבוט הגנטי של מינוי שי ניצן. ממשלה שתצביע בעד מועמד יחיד שהובא בפניה, לאחר מינוי ועדת איתור שנתפרה כחליפה ליתום - היא ממשלה נכה וממשלה שממנה במו ידיה פרקליט מדינה שעמדתו העויינת כלפי ההתיישבות ביו"ש ידועה לכל - לא תוכל לקבול אח"כ שהדרג המשפטי אונס אותה למדיניות המנוגדת לרצונה. על הממשלה להתעשת ומיד!".

השר עוזי לנדאו מ"הליכוד ביתנו",אמר "אני אצביע נגד המינוי הזה ואני דורש מוועדת איתור להביא תמיד שלושה מועמדים לממשלה, ומתוכם יבחרו הממשלה או השר את המועמד שנראה להם המתאים ביותר", סיפר לנדאו בגלי צה"ל.

עו"ד איתמר בן גביר אמר כי מדובר ב"יום שחור למערכת המשפט". בן גביר הוסיף "לא נשכח לניצן איך רדף והתנכל לאנשי ימין, עמד מאחורי הבקשות לעצור נערים ונערות בתקופת ההתנתקות עד לתום ההליכים רק בשל חסימת כבישים, הקים צוות מיוחד נגד ההתיישבות ופעל בצורה מפלה וחסרת שוויון. המינוי רק יגביר את חוסר האמון במערכת המשפט והצדק של מדינת ישראל".

פעיל הימין, ברוך מרזל, אמר הבוקר כי בחירת שי ניצן היא הוכחה נוספת  שהפרקליטות היא הפשע המאורגן.

"הוא חסר  מזג שיפוטי וניהולי. אובססיבי  נגד הימין וסלחני נגד האויב הערבי,קשור לכל מחדלי התביעה בשנים האחרונות  מצאו מין את מינם", אמר.

משמאל דווקא מברכים על המינוי. יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אמרה הבוקר כי "אל מול לחצים כבדים תמידיים המבקשים לרסק את מוסדות שלטון החוק נחוץ נציג מובהק של שלטון החוק, איש עצמאי במחשבתו ובדעותיו אשר כבר הוכיח בעבר שאינו נרתע מאיומים ומלחצים. אני מאחלת לו הצלחה בתפקידו ומקווה כי יוסיף וישמור על מעמדו העצמאי של פרקליט המדינה".

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה "ברכות לעו"ד שי ניצן, שעומד להיכנס לאחד התפקידים החשובים והמשפיעים ביותר על מדינת ישראל כדמוקרטיה וכמדינת חוק. אני מכירה את עו״ד ניצן זה מכבר. כשעבדנו יחד בתקופת כהונתי הראשונה כשרת משפטים ראיתי את עמידתו הנחרצת מול מפירי חוק, והתרשמתי מערכיו ושכלו הישר. אני בטוחה כי ניצן, כפרקליט המדינה החדש, ימשיך להילחם ללא מורא למען שלטון החוק בישראל. בנוסף, מול ניצן ניצבים לא רק עם האתגרים הרגילים שעומדים בפני פרקליט מדינה, אלא גם האתגר החשוב שמהווה בעיניי בסיס לדמוקרטיה - בנייה וחיזוק אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית".