יום החירש בכנסת

750 אלף איש מתהלכים בינינו במקומות העבודה , בבתי הקפה ובגני הילדים  והם כבדי שמיעה או חרשים. קהילה גדולה שמורכבת מכל שכבות האוכלוסייה שלנו, מכל מוצא ומכל רקע. הם מרכיב בלתי נפרד מהחברה הישראלית, מרכיב שחלק גדול מהזמן אנו פשוט לא קשובים ולא סבלניים כלפיו.  לא מסייעים לו מספיק להשתלב בחברה שומעת כי פשוט אנחנו קצרים, "אין לנו זמן" לבעיות של אחרים, "יש לנו מספיק בעיות משלנו".

במסגרת יום החירש בכנסת שיזמו סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן וח"כ שולי מועלם התקיים היום (שלישי) דיון בנושא בועדה לזכויות הילד. 

ח"כ וורצמן אמר בועדה כי "ילד לא מאובחן בלקות שמיעה צפוי לכישלון בלימודים פי 10 מילד ללא לקות.החשיבות הגדולה ביום כזה היא העלאת המודעות, בקרב ההורים, המורים וגורמי הרפואה. זיהוי מוקדם ועבודה נכונה עם ילד שאובחן יאפשרו לילד השתלבות קלה יותר בלימודים ובחברה ולמנוע חלק מהקשיים שכבדות השמיעה עלולה חלילה לגרום".

"כסגן שר החינוך אני מבטיח לפעול בכל דרך לסייע בהעלאת המודעות בקרב הגורמים המקצועיים וההורים, ולעזור במתן פתרונות בתחומים השונים המקשים על כבדי השמיעה בהשתלבות", הוסיף.

ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה היום "הכנסת צריכה לעבוד קשה ואנחנו כחברה צריכים לעבוד אפילו קשה עוד יותר כדי לקבל את השונה, להכיל אותו, לתת לו מקסימום כלים כדי שיוכל לגדול, להתפתח ולהשתלב כמו כולם.  אני מקווה שהתחלנו את הדרך היום ולא  נעצור לפני שההנגשה תהיה מלאה והקבלה של האחר תהיה שלמה. וזה עניין של חינוך ותרבות זה התפקיד שלנו בעולם הזה, להיות יותר טובים האחד כלפי השני, לעשות אותו טוב יותר כדי שנוכל לכבד ולקבל כבוד. לשמוע גם את מי שאין ביכולתו ובעיקר להקשיב כדי ללמוד איך אפשר לעשות פה קצת יותר טוב".

יעל קקון , יו"ר קואליציית ארגוני החירשים וכבדי השמיעה בישראל אמרה "מטרתנו היא להעלות למודעות הציבור את הבעיות והקשיים של האנשים החירשים וכבדי השמיעה בישראל. אנו קוראים לשפר את הגילוי המוקדם של הירידה בשמיעה , להגביר את הנגישות השמיעתית בגנים , בבתי הספר , בישרות הציבורי ובמקומות התעסוקה".

במהלך היום עברו הח"כים בדיקות שמיעה בכנסת.