יאיר לפיד
יאיר לפידפלאש 90

שר האוצר, יאיר לפיד, הודיע היום (רביעי) לחברי הממשלה כי בכוונתו להשהות מינויים למשרות דירקטורים בחברות ממשלתיות עד להקמת "נבחרת הדירקטורים".

לפיד ציין כי המינויים יאושרו רק במקרים מיוחדים ולאחר התייעצות עם מנהל רשות החברות, אורי יוגב.

במכתב שששיגר שר האוצר אל חברי הממשלה הוא ציין כי 

"בימים אלה החלה רשות החברות הממשלתיות בהליך איתור פומבי של מועמדים מקרב הציבור לתפקידי דירקטורים בחברות הממשלתיות והמעורבות ("נבחרת הדירקטורים"). מטרת הליך זה, הנעשה בתמיכתי, היא לאתר את המועמדים הטובים ביותר לכהונה כדירקטורים בחברות הממשלתיות והנני סמוך ובטוח כי הדבר, הנעשה לראשונה בישראל, יביא לשיפור באיכות הדירקטוריונים, לניקוי המינויים מפוליטיקה ובסופו של דבר לשיפור באיכות הניהולית ובתוצאות הכספיות של החברות הממשלתיות".

לפיד הדגיש במכתבו כי "עד להשלמת הליך זה בכוונתי להימנע מלהציע ולמנות, או להשתתף במינוי דירקטורים מקרב הציבור בחברות הממשלתיות והמעורבות, לרבות אלו שהוצעו על ידי השרים וטרם הושלם מינויים, אלא במקרים מיוחדים בהם נדרש הדבר, לאחר התייעצות עם מנהל רשות החברות הממשלתיות בעניין זה".

"אני קורא לך להפנות מועמדים מן הציבור הראויים בעינייך לכהן כדירקטורים למלא שאלון באתר רשות החברות ולהגיש מועמדותם. אני מודה לך על ההבנה ושיתוף הפעולה בתהליך המבורך של ניקוי החברות מן התופעה הפסולה של מינויים פוליטיים", סיים לפיד את מכתבו.