פורום ראשי הסניפים של הבית היהודי
פורום ראשי הסניפים של הבית היהודידובר הסיעה

למעלה מ-70 ראשי סניפים ורשימות בבית היהודי התכנסו אמש (שלישי) במשכן הכנסת ליום עיון שיזמה הנהגת הפורום תחת הכותרת ''סניפי הבית היהודי לאן''.

באירוע השתתפו בין היתר מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, סגן שר החינוך אבי וורצמן, יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד, יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי, שאירח את הדיונים בחדר הוועדה, חברי הכנסת יוני שטבון, זבולון כלפה, מוטי יוגב, שולי מועלם, וכן יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה.

משתתפי הכינוס דנו בסיכום מערכת הבחירות המוניציפאלית ובהערכות להפעלת סניפי הבית היהודי בשנים הקרובות כמרכזי פעילות של הציונות הדתית תחת מיתוגם מחדש. בנוסף, נקבע כי יוקם צוות חשיבה לתיקונים בפרק הסניפים בחוקת המפלגה, שיתאים לזמן הנוכחי.

במהלך המפגש נודע כי שיתוף הפעולה בין הפורום למנכ''ל המפלגה, אורבך, הוביל ליצירת סניפים חדשים הצפויים לקום בחודשים הקרובים.

אורבך עדכן על הצלחת המפלגה בבחירות המקומיות בהן גדל מספר נציגי המפלגה במועצות מ- 78 ל- 120, כולל שמונה דרוזים ובדואים, שני ראשי ערים לעומת אף ראש עיר לפני כן ונציגות ב- 40 ערים בהן לא היו נציגים לבית היהודי. ''אנו גאים בתוצאות הבחירות המוניציפאליות, מפיקים לקחים מהמקומות בהם פחות הצלחנו ומסתכלים קדימה על המשך בניית המפלגה ומוסדותיה", אמר. "הצלחת המפלגה היא פרי עבודתם של אנשי השטח והפעילים, ואנו נערכים לשלב ידיים עם פורום ראשי הסניפים כדי להמשיך ולהיות גורם מוביל בהנהגת המדינה''.

יו''ר פורום ראשי הסניפים, עמיעד טאוב, סקר את פעילות הפורום במהלך השנה האחרונה וקרא לראשי המפלגה לשים דגש על הקשר הישיר עם ראשי הסניפים והרשימות המייצגים את המפלגה ברחבי הארץ:''האינטרס הראשון במעלה של מפלגה חפצת חיים ושואפת להנהגה הינו שיתוף פעולה שוטף עם הכוחות החדשים והותיקים בהנהגת השטח ושילוב נשים, מסורתיים וצעירים בפעילות''.

חבר הנהגת הפורום שייקה בשן סקר את לו''ז הפעילות המתוכנן לחודשים הקרובים וציין כי הפורום יעסוק בין היתר בבניית פעילות שוטפת של הסניפים ברחבי הארץ.

ליאורה מינקה אמרה, "אני שמחה שלפחות ברמה הרעיונית המפלגה שלנו אומרת ששילוב נשים היא דבר ערכי. ייצוג הנשים במפלגה הוא נפלא, והיום אנחנו עושות המון עבודה, כמו החוק הראשון ששולי מועלם העבירה לייצוג נשים בוועדה למינוי דיינים שהיה בעקבות בג"ץ אמונה".

במסגרת יום העיון נערכו מפגשים עם קבוצות שונות במפלגה לצורך יצירת שיתופי פעולה, בין היתר עם צעירי הבית היהודי בראשות יעקב שטרן ואורי שחור, נציגי ''בית משותף'' – המטה החילוני בבית היהודי בראשות ענבל ליבר, פורום יש''ע בראשות יגאל דילמוני, ופורום נשים שהוקם לאחרונה בראשות שגית דרעי ואילנית שגב. דרעי דיברה על החשיבות בשילוב נשים במפלגה וציינה כי, "המפלגה שלנו היא כוכב, ואנחנו רוצים שהיא תהיה כוכב לכת ולא כוכב שביט שעולה ונופל".