הסוד הגלוי. גולן
הסוד הגלוי. גולןפלאש 90

רק אתמול הוסר צו איסור הפרסום, ונחשף "הזמר המפורסם" החשוד בפרשה חמורה של קיום יחסים עם קטינות.

מפתיע לראות כמה עניין גילתה התקשורת הכללית בפרשה - היה ניתן לצפות שהסיקור יהיה נרחב, אבל לא שזאת תהיה הכותרת הראשית בכל העיתונים והאתרים (מלבד האתר שלנו, מסתבר), ושהם יתעסקו בכל פרטי הפרשה באובססיביות שגובלת בחולניות.

זה מופרך לגמרי. עדויות מהחקירה מתפרסמות במשך כל היום, השיח הציבורי עוסק רק בעניין הזה, ובשאלה, מי היה בן כמה ומתי. ואני שואל: חברים, האם השתגענו לגמרי?! האם זה מה שמעניין את כל המדינה? מה הזמר עשה בדיוק ואיך זה קרה?

התשובה היא, שלצערנו, זה מה שמעניין חלק גדול מהעם. גדול מאד. התקשורת מייצגת את רחשי הציבור, ומתעסקת במה שמעניין אותו.

אבל זה הזמן לומר, שלנו, למגזר הדתי, אין שום חלק בזה.

לא, ברור שגם לציבור שכן עוקב באדיקות אחרי הפרשה אין חלק בנפילה המוסרית הנוראית הזו; אבל ההחלטה להתעסק בנושא בצורה כמעט מטורפת - נובעת מתרבות שאינה שלנו. והיא ירודה, מאד. אותנו לא מעניין אם היא היתה בת 15 או בת 17, כל המעשה הוא מופרך מבחינתנו, הוא נובע משחיתות שאפילו לא קרובה להיות לגיטימית אצלנו. הרי אם לא היה העניין של הגיל (הבחורה המעורבת בפרשה קטינה), זה בכלל לא היה מגיע לעיתונים, הזמר היה ממשיך בהתנהגות חסרת גבולות ומעצורים, אבל זה לא היה מזיז לאף אחד בתקשורת ובציבור בישראל. 

זה לא שאנחנו מושלמים, ויש נפילות גם אצלנו, זה ברור. אבל אנחנו יכולים להגיד היום: ידינו לא שפכו את הדם הזה. אין לנו שייכות בזה, ואנחנו גאים בניתוק שלנו לגמרי. בתרבות שלנו, מדובר בשחיתות מכוערת (מבחינה ערכית) וזה מעורר סלידה גם אם התנאים היו אחרים, ועם זאת שאנחנו בעד החוק ומגנים את מי שעובר עליו, הדבר לא צריך לתפוס את כל הכותרות הראשיות רק בגלל שמדובר באיזה "סלב" שעבר לפי החשדות על חוק שרירותי.

ועוד הערה, מכיוון אחר: ההתמקדות בעבירה (לכאורה) של הזמר, מורידה את הזרקור מעבירות אחרות, של סתם אנשים, שקורות לצערנו יום-יום. מוטב שתשומת הלב שלנו תהיה מופנית לכל נערה שעברה ניצול כזה או אחר, ולא רק לאלה שאיתרע מזלן להיקשר לאדם קצת יותר מוכר בציבור.

נתפלל מעומק הלב שנזכה לחדשות טובות יותר, ולציבור שמתעניין בדברים חשובים יותר.

רוצים להגיב? לכתוב דעה משלכם? אנחנו זמינים תמיד במייל -  [email protected]