עוד פרק בסאגת הבנייה הבלתי חוקית של הכנסייה היוונית בהר ציון.

לאחר מאבק משפטי של כשנתיים קבעה שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, השופטת רות זוכוביצקי, כי בניית החומה לאורכה של הדרך המובילה להר ציון על ידי הכנסייה היא אכן בלתי חוקית וכי יש להרוס אותה.

על הפרק החדש בסיפור ממשיך ומספר לנו ביומן ערוץ 7 בועז כהן, בעל קיוסק הסמוך למקום הבנייה ומי שהוביל למעש את המאבק המשפטי וחשף את אזלת ידה של מערכת האכיפה בפרשה.

כהן מספר כי השופטת קבעה בהחלטתה כי הכנסייה השתלטה על שטח של כעשרה דונמים החל משנת 67', סגרה את המעבר ועשתה בשטח כבשלה בניגוד לחוק ומבלי שיש לה כל זכות עליו. זאת בעוד מדובר בשטח ציבורי האמור להיות פתוח לכלל הציבור.

נזכיר כי על דבר הבנייה הבלתי חוקית נודע לכהן רק כאשר גנבי מתכות גנבו שער ברזל גדול שהוצב במקום, והיה נפתח ונסגר חליפות ומאפשר מעבר של מבקרים ותיירים. כאשר נגנב השער נחשפה הבנייה. עוד הוא מזכיר כי בעבר כבר הוציאה העירייה צו הריסה למבנה וכיוון שהכנסייה סירבה להזדהות בפני בית המשפט, הצו הוצא נגד גורם לא ידוע, בעוד הכנסייה עצמה הודתה בביצוע הבנייה ובאי כוחה שללו את הגדרתם כ'גורם בלתי ידוע'.

בהכרעתה קבעה השופטת זוכוביצקי כי העובדה שהכנסייה בחרה שלא להציג תעודת זהות של בא כוחה ברצותה שלא להיות כפופה למדינת ישראל אינה מונעת הכרעת דין כלפיה, שהרי בעדות אנשיה בפני עורך דין זוהו אלה כנציגיה, גם אם לא הציגו תעודת זהות.

כעת צריכה העירייה להנפיק צו הריסה מחודש, אך לצו זה יהיה כבר תוקף של פסק דין משום הכרעתה של השופטת בשבוע שעבר, הכרעה שאותה מגדיר כהן כ'נס חנוכה' של ממש.

בדבריו מזכיר כהן כי מאחורי הקיר שבנתה הכנסייה נמצא פתח למערה המובילה לדעת מומחים לקבריהם של המלכים דוד, שלמה ועוד כמה ממלכי בית יהודה. לדבריו מדינת ישראל ועיריית ירושלים הפסידו במרוצת שנות שליטתה הבלתי חוקית של הכנסייה על המקום פוטנציאל תיירותי, מחקרי ותרבותי עצום, וכעת נראה כי נסללה הדרך לשינוי שישיב את המציאות לקדמותה.