עובדים זרים בדרום תל אביב
עובדים זרים בדרום תל אביביוני קמפינסקי

בעבר נהגו לתקוף חזיתית את כל מי שהעז להתבטא כך בין אם היה מדובר בחבר הכנסת אלי ישי ואם בחברת הכנסת מירי רגב. כעת הדברים נכתבים במסמך ממשלתי רשמי - המסתננים פוגעים במרקם החיים בישראל.

העיתון 'ישראל היום' מדווח כי במסמך הממשלתי המדובר נכתב: "ריבוי המסתננים מאפריקה הוא בעל השלכות שליליות שונות: פגיעה במרקם החברתי הישראלי, פגיעה בביטחון האישי של אזרחי המדינה, עלייה בפשיעה במקומות שבהם מרוכזים מסתננים בלתי חוקיים, פגיעה בשוק העבודה, צמצום המשאבים העומדים לרשות המערכות, לרבות מערכת הבריאות, הרווחה והחינוך, ואיום גובר על חוסנה החברתי של המדינה, כמו גם הסיכון הביטחוני".

המסמך נוסח כחלק מהחלטת הממשלה שאישרה אתמול תוכנית להגבלת תנועת המסתננים ובכך לעודדם לעזוב את ישראל.

היום (שני) תובא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת הצעת החוק של שר הפנים גדעון סער למניעת הסתננות. לקראת הגשה זו הוכן המסמך המדובר.

על פי החלטת הממשלה יוגדל המענק שיקבלו מסתננים בלתי חוקיים שיעזבו את ישראל ל-3,500 דולרים לעומת 1,500 כפי שהיה עד כה. כמו כן הוחלט לגבש תכנית משולבת למשרדי המשפטים והמשרד לביטחון פנים ובה ייקבעו דרכי אכיפה למניעת הוצאת כספים מהארץ לחו"ל.

בדיון אתמול אמר ראש הממשלה: "אנחנו נחושים להוציא עשרות אלפי מסתננים שנמצאים כאן, אחרי שהורדנו לאפס את מספר מסתנני העבודה שנכנסים לערי ישראל. הצעדים שאישרנו פה היום הם מידתיים והכרחיים לשמירה על צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה וישיבו את הביטחון לאזרחי ישראל, תוך כדי שמירה על הנחיות בג"ץ ועל החוק הבינלאומי".