Facebook logo
Facebook logoReuters

סטארט אפ ישראלי השיק השבוע אפליקציה חדשנית שתגן על משתמשי הרשת החברתית ברחבי העולם מהסכנות החבויות מאחורי משתמשים מזויפים.

אלירן שחר, יזם האפליקציה אומר שהסטטיסטיקות הרשמיות מראות כי 7%- 10% מ- 1.35 ביליון משתמשי הפייסבוק אינם אמתיים. בנוסף לכמות גדולה זו, ישנם לא מעט משתמשים המנהלים פרופילים שאינם בעלי הזהות האמתית שלהם.

"פרופילים מזויפים בפייסבוק עלולים לסכן את תדמיתו, משפחתו וביטחוננו האישי של המשתמש"

פרופילים מזויפים נוצרים בעיקר על ידי גורמים שיווקיים/מסחריים, פליליים/עברייניים, או בעלי הפרעות כאלו ואחרות. פרופילים מזויפים אלו עלולים לסכן את תדמיתו של המשתמש (גנבי זהויות), את הילדים שלו (פדופילים ועברייני מין), את רכושו (פריצות לבתים) יחד עם הביטחון האישי וזמנו היקר.

אלירן מוסר כי, אפליקציית FakeOFF החדשה, עושה שימוש באלגוריתמים חכמים על מנת לחקור את אופי פעילותם של החברים החשודים הנמצאים ברשימת החברים של המשתמש ומדרגת את החברים בציון אמינות 1-10. בשילוב עם טכנולוגיה לסריקת תמונות כפולות / מזויפות של החשוד מקבל המשתמש תוצאה אמינה אודות ה"חבר".

אפליקציית FakeOFF יעילה במיוחד עבור הורים הרוצים לשמור על ביטחון ילדיהם, רווקים שעושים שימוש ברשת הפייסבוק ככלי להיכרויות, ומשתמשים חברותיים המוצאים עצמם מוסיפים חברים חדשים לעיתים קרובות.