העסקה בקרוב
העסקה בקרובפלאש 90

רונן לוי, יזם קבוצת ריטייל 3000, הודיע הבוקר (שלישי) בועדת הכלכלה כי ירכוש את אופיס דיפו.

"בעוד שעה ארכוש את המפעל ואשאיר את כל העובדים" אמר לוי אמר את הדברים לאחר שזכה לתמיכה של היו"ר וחברי הכנסת, למרות שטרם נפתרה בעיית המימון.

לוי הבהיר בוועדה כי על מנת שיוכל לבצע את המהלך הוא זקוק לערבות מדינה על סכום של 8 עד 10 מיליון שקל, כאשר הוא יגייס ממשקיעים עוד 30 מיליון שקל.

לוי טען עוד כי בזבז שבוע בפגישות סרק עם אנשי האוצר, "אני רוצה לדעת אם שר האוצר באמת מתכוון לעזור או שלא, אתמול הוא בכלל לא ענה לי", אמר לוי.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן אמר כי התפקיד של האוצר זה לתת פתרונות ולא לכתוב בפייסבוק. ח"כ ברוורמן הודיע כי מחר ב-8:00 בבוקר יכנס את הוועדה לדיון מיוחד בנושא אופיס דיפו ודרש מנציגי האוצר ומשרד הכלכלה להגיע לדיון עם פתרונות.

ברוורמן סיכם את הדיון שעסק גם ברותם אמפרט ואמר כי "הוועדה דואגת לעובדים במשק ובעיקר בפריפריה" הוא הוסיף כי הוועדה דורשת מהנהלת כיל לשקול מחדש את הפיטורים, לשבת עם העובדים ולהעביר אליה תוך שבוע דוח על תוצאות המשא ומתן.

"לא ייתכן שבגלל תנודות מחירים שיכולות להיות קצרות טווח יפוטרו עובדים. הוועדה קוראת למשרדי האוצר והכלכלה למנוע ולצמצם את הפיטורים במשק ולבחון סיוע באמצעות העלאת דמי אבטלה שהם הנמוכים ב-OECD וצעדים נוספים של אפשרות למצן הנחה בארנונה למפעלים", הסביר.