בשבוע שעבר חל יום הזיכרון ה-25 לפטירת יהודה אלוני ז"ל, אשר נפטר בגיל 17 וחצי, לאחר מחלה אורתופדית קשה.

לזכרו, יזמה אמו, רחל, הקמת סניף יד שרה באלקנה. "במהלך הטיפולים הרבים, נעזרנו ביד שרה, וחשבנו שסניף יד שרה, שישרת את תושבי האזור יהווה הנצחה ראויה", היא מספרת. הסניף נפתח בחודש אלול ומנהלים אותו ההורים, מתי ורחל אלוני.   

סניף יד שרה באלקנה היה הסניף הראשון על ציר חוצה שומרון, ושירת בראשיתו את כל התושבים באזור לאורך הציר, עד מעלה אפרים. במהלך השנים התפתח הסניף וגדל, עבר ממבנה למבנה פעמיים - בכל פעם גדול יותר. עם השנים, נפתחו סניפים חדשים באריאל, עמנואל ומעלה אפרים, כך שהסניף משרת כיום בעיקר את תושבי אלקנה והסביבה: עץ אפרים, שערי תקווה ואורנית. "אף על פי כן, היקף הפעילות מכיוון שהאזור התפתח ונוספו תושבים רבים", אומר מתי.

הסניף פתוח לקהל, רשמית, שלוש פעמים בשבוע, אבל למעשה, נפתח לפי דרישה בכל שעות היממה. על דלת הסניף שבעה שמות מתנדבים עם מספרי טלפון. בכל פעם שמישהו נזקק לציוד רפואי, באופן דחוף ומיידי (וגם במקרים שלא), יש מי שיפתח את הסניף וישאיל את הציוד הנדרש. "גם בסמוך לכניסת השבת וגם באמצע הלילה", מספרת רחל.

בסניף פועלים כ- 20 מתנדבים, ביניהם מתי ורחל, והכל במאור פנים, בנכונות לסיוע ללא גבולות ובענווה אמיתית. ניצה ואילה, בנותיהם של מתי ודינה, מתנדבת אף הן. גם אחותו של מתי מתנדבת ואפילו הנכדה עדי פעילה  בסניף. שלושה דורות. "הילדים תמיד סייעו לנו בפעילות בסניף ונחשפו לחסד. את המידה הזו הם לקחו איתם וממשיכים בה גם לאחר שהקימו משפחות משלהם", מספרת רחל. 

"אנחנו רואים את עצמנו משרתים של הציבור", אומר מתי ומוסיף, שלמרות שכל השאלה מצדיקה את קיום הסניף, סיפור אחד המחיש לו עצמתה של יד שרה. "לפני מספר שנים, התקשר אלי בערב יום כיפור אדם, ושאל אם נוכל להשאיל לו טלית ליום הכפורים. שאלתי אותו מדוע הוא חושב להשיג טלית בארגון שידוע בהשאלת ציוד רפואי. 'באתי לעשות את יום הכפורים בישוב אורנית, והתברר לי שהשארתי את הטלית בבית. לא ידעתי לאן לפנות לעזרה. אז טלפנתי ליד שרה' היתה התשובה. כמובן שנתתי לו טלית משלי. אירוע זה המחיש לי עד כמה הוטמעה אצל הציבור הזהות בין יד שרה לבין גמילות חסדים".

ביום העצמאות לפני שלוש שנים, קיבלו מתי ורחל את אות "יקיר אלקנה" על ניהול סניף יד שרה. בטקס תמצת מתי את מה שיד שרה בעיניו: "סניף יד שרה הוא קבוצת מתנדביו. משרתים את הציבור, בקיץ, בחורף, בערבי שבתות, בחולי מועד, בתנאים נוחים יותר ובנוחים פחות. הם אינם מתנדבים בסניף – הם עצמם הסניף. בלעדיהם, אין בו דבר. אני מקבל את אות יקיר אלקנה, כנציג מתנדבי הסניף".

"אנו משוכנעים שהקמת סניף יד שרה, היא אכן הנצחה ראויה לבננו היקר. מתוך שאנו מצווים, להדבק במידותיו של הקב"ה: 'מה הוא גומל חסדים – אף אתה גומל חסדים'. ב-25 השנים האחרונות, אפשרנו לעשרות גומלי חסדים, מאלקנה וסביבתה, להביא את נטיתם האישית, לידי ביטוי מעשי, בעשיה ההתנדבותית, בסניף. באותה תקופה, סייענו, צוות המתנדבים ואנחנו, אלפי פעמים לפונים אל הסניף", הם מסכמים.