אברהם ורדיגר
אברהם ורדיגראתר הכנסת

אברהם ורדיגר, מראשי תנועת פועלי אגודת ישראל וחבר כנסת לשעבר, הלך לעולמו בגיל 92 בבית החולים שערי צדק בירושלים.

ורדיגר נולד בפולין ועלה לארץ בשנת 1947, למד בישיבה גבוהה ושירת בצה"ל. בשנת 1967 נכנס לכנסת ה-6, והיה חבר בה עד לסיום הכנסת ה-8 בשנת 1977.

ב-1984 הקים את "מורשה" יחד עם הרב חיים דרוקמן, וכיהן מטעמה בכנסת ה-11. בסיום אותה קדנציה השתלב מחדש ב"אגודת ישראל" וכיהן מטעמה בכנסת ה-12 (עד 1992). בכנסת ה-13 כיהן מחצית מהקדנציה, ברוטציה עם חבר הכנסת מנחם פרוש. ורדיגר פרש מהכנסת ב-1996. בין שאר תפקידיו שימש ורדיגר כיו"ר ועדת האתיקה וכסגן שר במשרד לענייני ירושלים.

ורדיגר התפרסם כשסירב לשתף פעולה עם "התרגיל המסריח" של שמעון פרס בשנת 1990. גורמים ב"אגודת ישראל" תבעו ממנו להתפטר, הוא הכין את מכתב ההתפטרות אך בעקבות פרסום דעתם של הרבי מליובאוויטש והרב שך כנגד התרגיל שהוביל פרס, ורדיגר חזר בו מהתפטרותו ותמך בממשלתו החדשה של יצחק שמיר.

בעבר סיפר ורדיגר על התרגיל והסביר כי "תמיד דאגתי ויצגתי את הנושאים של ארץ ישראל וההכרה בשלמות הארץ ומבחינה נפשית לא יכולתי לעשות את הצעד הזה, למרות מערכת הלחצים האדירה שהופעלה עלי. היתה לי אז תמיכה מאוד מעניינת וזכיתי לשמש כשליחו של הרבי מליובאוויטש, שאיתו עמדתי בקשר טלפוני ובפקסים בהם ביקש ממני להמשיך בדרך שלי ולא לתת יד לשינויים".