כסף
כסףפלאש90'

ועדת השרים להפרטה אישרה היום (רביעי) את המתווה להפרטת חברת תעש.

על פי המתווה שהושג בהסכמה בין משרדי האוצר וביטחון, ההסתדרות ונציגי העובדים תוקם חברה חדשה בשם "תעש מערכות" אליה תועבר כל הפעילות העסקית של תעש. חברה זו תימכר לבסוף לגורמים פרטיים.

במקביל, גובש הסכם לפינוי מפעלי תעש ברמת השרון, על פיו משרד הביטחון יהיה אחראי על המעבר של משרד הביטחון לרמת בקע בנגב ועל התכנון הסטטוטורי. כמו כן, סוכם על פינוי 3 בסיסי משרד הביטחון בקרן הקריה בתל אביב, מתחם 4 בצריפין ותל נורד בחיפה.

הפרטת תעש תביא להבראת החברה לאחר למעלה מעשור בו היא מצויה בגירעונות תזרימיים המשפיעים על פעילותה. מצבה הפיננסי הקשה של תעש בא לידי ביטוי בגירעון של למעלה מ-2 מיליארד שקלים ובהפסד שנתי ממוצע של 250 מיליון ש"ח. עד היום, העבירה המדינה כ-2.7 מיליארד ש"ח בכדי לסייע לחברה.

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר כי "פינוי תע"ש מקרקעות במרכז הארץ יסייעו לפתרון מצוקת הדיור ובניית עשרות אלפי יחידות דיור באזורי ביקוש".

הממונה על התקציבים, אמיר לוי אמר כי מדובר בהחלטה חשובה, "לאחר ניסיונות רבים ונשנים להפריט את החברה ולהבריאה, הגענו היום להסכמה משותפת, שתחסוך למדינה מיליארדי שקלים ותאפשר את פינוי מפעלי תעש במרכז הארץ ואת מחנות צה"ל קרן הקריה, מתחם 4 בצריפין ותל נורד בחיפה לצורך בניית אלפי יחידות דיור".

שר הביטחון ברך על ההחלטה ואמר כי "זהו צעד שהיה צריך להתבצע כבר לפני שנים אך הוא נמנע בשל מחלוקות שונות. טוב שהגענו לרגע הזה. תעש היא חברה אשר מצד אחד גוררת הפסדים גדולים שאיננו יכולים להשלים עם קיומם, ומצד שני מפתחת מוצרים מצוינים שמסייעים לביצור ביטחונה של מדינת ישראל. הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, מדובר בצעד שיש לו משמעות עצומה לכלכלת ישראל, להמשך פיתוח הנגב ולביטחונה של המדינה".