"בימים ההם ובזמן הזה", בירך רבה של רוסיה הרב לאזאר בכיכר האדומה, בזמן הדלקת נר ראשון של חנוכה במנורה הענקית, בכיכר 'רבולוציה' מול חומות הקרמלין במרכז מוסקבה.

האירוע שודר באמצעות עשרות כלי תקשורת שהיו במקום והעבירו בשידור חי, את ה'פרסומי ניסא' מליוני מאזינים וצופים בכל רוסיה ואף במדינות חבר העמים.

בקהילה היהודית ברוסיה ציינו אמש כי "הפילוסוף היהודי קרל מרקס, מייסד והוגה שיטת הקומוניסטים שניסה לדכא כל סממן יהודי ולמחות את הדת, לא חלם בחייו, שבכיכר בו פסלו מתנשא בגובה רב, תוקם גם חנוכייה יהודית כשרה וגדולה, שתקיים את פרסום הנס מהגדולים בעולם".

אחד מהנוכחים סיפר לערוץ 7 כי "הקור עמד על כמה מעלות מתחת לאפס, הכל מסביב קפוא, ובכיכר האדומה נשמעו מילות הברכה והדן השתפל למרחוק: 'שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. שאגת 'אמן' התפרצה מקהל ההמונים. למרות הקור העז, לא וויתרו המונים רבים על החוויה הרוחנית, עת הודלקו נרות החנוכיה המתנשאת לגובה עצום על גבי במה רחבה ומקושטת. ריקודי השמחה ומעגלי הריקודים שפרצו מיד, הביעו את תחושות הציבור מגודל המעמד ויוקר השעה".

"הריקודים היו לוו בשירתו החסידית המרגשת של הזמר החסידי ר’ יהודה הרשטיין, בליווי שליח חב"ד ר’ אלימלך ווייסברג ממוסקבה, בהופעה שגרמה קידוש שם שמים גדול והרימה את הקהל ההמונים טפח מעל הקרקע הקרה", הוסיף.