"המכבים של ימנו"
"המכבים של ימנו"צילום: עמיחי - תנועת נחלה

טקס הדלקת נר שני של חנוכה התקיים הערב (חמישי) בסמוך לבית המכפלה בחברון. בטקס השתתפו מאות בני אדם שקראו לראש הממשלה לקיים את הבטחתו לאכלס לאלתר את הבית שנרכש על ידי יהודים.

בין המשתתפים היו רבה של קריית ארבע חברון, הרב דב ליאור, ממייסדי היישוב היהודי בחברון - הרב משה לוינגר, שר החקלאות - יאיר שמיר, יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת ח''כ אורית סטרוק ואישי ציבור נוספים.

"כל דור עם המכבים שלו, ואני שמח להיות אתכם המכבים של הדור העכשווי", אמר באירוע שר החקלאות, "חג החנוכה ברוך בנסים וגם אנחנו נצטרך לא מעט נסים. אנחנו מודעים לחוסן שלכם ואמונתכם המדהימה, ובעיקר ליכולת שלכם לשלם את המחיר על האמונה, ולהיות השליחים של לפני המחנה. בסוף זה ישתלם ותזכו לשאת פרי על כל השנים שבהן ספגתם כאב וקשיים על מנת להשיג את מטרתכם הקדושה".

עוד הוסיף שמיר כי "לצערי המתיוונים האמיתיים מגיעים מתוכנו ומקשים עלינו יותר מהגויים. אבל באמונה ובנחישות נצליח לאכלס את בית המכפלה ולחזק את ההתיישבות". 

הרב ליאור הדליק את הנרות ואמר, "אני מודה לקהל היקר, לכל הפעילים, למשפחות בית המכפלה ולשאר המתיישבים בחברון שטרחו, עמלו ושילמו בכסף ובדמים, תרתי משמע, ומקווים שהממשלה תספק אישור פורמלי לרוכשים האמיתיים והחוקיים... עד היום ישנם מתיוונים שמנסים לפגוע בנו בכל מחיר. המאבק על צביון המדינה היהודית ממשיך בכל הכוח, ולכן חשוב לנו להביא לגאולה של הארץ ולהחיל ריבונות על כל ארץ ישראל. זה הכוח והעוצמה שלנו – אנחנו לא שנוררים ולא נמושות".

(פלאש 90)

תנועת נחלה ומשפחות בית המכפלה שיגרו לאחרונה מכתב למשרד הביטחון בבקשה לקיים את אירוע הדלקת נרות החנוכה בתוך בית המכפלה. לדברי המשפחות "בחר משרד הביטחון שלא להחליט", ולהעביר את ההחלטה לגורמים בצה"ל שתפקידם ליישם את החלטת הדרג המדיני.

המשפחות סיפרו כי בתשובה שקיבלו מהמשרד נכתב כי "הנושא נמצא תחת אחריות צה"ל. לפיכך יש לפנות לדובר צה"ל לקבלת התייחסות", ובתגובה לכך אמרו המשפחות כי מדובר ב"אי יכולת של הדרג המדיני לקבל החלטה בסוגיה שהוא אמון עליו".

ב"נחלה" אמרו כי "שר הביטחון בוגי יעלון לא יכול להסתתר מאחורי דרגי שטח צבאיים כי הם אינם קובעים את המדיניות. ידוע לכל כי כל נושא בית המכפלה נתון בידי שר הביטחון וראש הממשלה. הנושא היה יכול להיפתר בקלות על ידי נתינת אישור לאכלוס בית המכפלה על ידי המשפחות שרכשו אותם".