הרב בן דהן קובע מזוזה באלקנה
הרב בן דהן קובע מזוזה באלקנהמועצת שומרון

ברמת אלקנה שבישוב עץ אפרים בשומרון נחנך אמש (חמישי) בית כנסת חדש בנוכחות מעל 100 מתושבי הישוב.

במהלך הטקס הגיב בחריפות סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן לפיגוע האבנים אמש בירושלים, במהלכו נפצעה פעוטה בת שנתיים. "בתוך ירושלים זרקו אבנים על מכונית וילדה נפצעה קשה. זה לכבודו של מזכיר המדינה קרי. שרק לפני מספר ימים אמר: שאם אנחנו לא נגיע לשלום אז תפרוץ אינתיפאדה שלישית כאן. והמחבלים הם לא מחכים אם יש שלום או אין שלום, הם הראו לקרי שעם כל הכבוד לו, לא צריכים אותו ואת העידוד שלו. הם פוגעים בנו יום יום ורגע רגע".

עוד הוסיף הרב בן דהן ואמר: "אני חושב שבהזדמנות הזו אנחנו צריכים לומר לאדון קרי: תחזור לאמריקה, תתעסק שם, אתה לא יכול להיות כאן מתווך הוגן. אתה לא מתאים, אתה לא מבין את המנטליות ואת מה שקורה כאן בארץ ישראל".

טקס חניכת בית הכנסת בשומרון החל בתהלוכה בה הוכנסו ספרי תורה לבית הכנסת, לאחר מכן התכבד סגן שר הדתות לקבוע את המזוזה בפתח בית הכנסת. תושבי הישוב הנרגשים יצאו בחולות עם ספרי התורה בכניסה לבית הכנסת החדש.

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון, ציין באירוע כי הישוב עץ אפרים עומד לרבע את עצמו וכי הישוב גדל בקצב מהיר. עוד הוא ציין כי: "ההשתדלות של תושבי הישוב היא שסייעה להקים  את בית הכנסת, וכי: על ההתיישבות לצמוח לא רק בפן החומרי אלא גם בפן הרוחני והקמת בית הכנסת הוא ביטוי חזק לכך". 

באירוע נכח גם יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון שבירך את הנוכחים ואמר: "אתמול הנחנו אבן פינה להקמת מועדון בישוב עלי זהב, הנחנו אבן פינה להקמת קריה חינוכית באיתמר, והיום אנחנו חונכים בית כנסת בישוב עץ אפרים. ההתפתחות המהירה של השומרון שאנחנו עדים לה בשנים האחרונות, נהירת ישראלים למקום לבניית הארץ, דתיים, חילונים, מסורתיים, עולים ובני המקום מוכיחה כי ההתיישבות נמצאת בתחילת דרכה מבחינת יכולת הגדילה וההתעצמות שלה והיא תהפוך למרכז לכל דבר ועניין של מדינת ישראל".