הדלקת נר רביעי עם הרב עמאר
הדלקת נר רביעי עם הרב עמארצילום: דוברות מד"א

למעלה ממאה מעובדי ומתנדבי מד"א התכנסו להדלקה חגיגית של הנר הרביעי של חנוכה.

בהדלקה החגיגית השתתף הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר שליט"א, שהגיע במיוחד מירושלים כדי להשתתף בטקס המיוחד.

הטקס התקיים בבניין מטה מד"א בתל אביב, ולאחריו התכבדו כל הנוכחים בסופגניות, האזינו לדברי ברכה של הרב עמאר וכמובן שרו ביחד את מזמורי החג.

בדברים שנשא הרב עמאר, הוא עמד על נס החנוכה והודה לעובדי ומתנדבי מד"א על עבודתם המסורה: "כל הקהל הקדוש הניצב פה, מקדש את שם השם מדי יום, ועושה נפשות לישראל. אתם, כוחות מד"א, נותנים מעצמכם כדי להציל נפשות ועל כך נאמר: כל המציל נפש אחת מישראל, כאילו הציל עולם ומלואו".

לדבריו, "כמו הנרות בחנוכייה, אתם, עובדי ומתנדבי מד"א היקרים מרבים אור בעולם, ומקיימים את האור, מפיצים אור לבתים רבים בעם ישראל, לילות כימים, בחורף כבקיץ, בחגים כבשבתות, והכול במטרה להציל חיים בישראל. מי ייתן והקדוש ברוך הוא יאיר לכם אור פנימי גדול. אתם עושים דברים נפלאים, ומחזיקים בעץ החיים. בזכות מעשיכם, מי ייתן ותמיד תשכון בינינו אהבה, אחווה, שלום ורעות ונזכה כולנו לביאת המשיח". 

עוד סיפר הרב את סיפור נס חנוכה, והמלחמה ביוונים. "המלחמה עם היוונים בחנוכה היא מהקשות שידענו. יוון הייתה האימפריה החזקה בעולם. היוונים טימאו את כל השמנים של בית המקדש והחשמונאים מצאו פח שמן אחד עם חותמות הכהן הגדול- זהו נס פח השמן שמסמל את שמונת ימי החנוכה. הניצחון הזה הוא ניצחונם הגדול של מעטים מול רבים ולכן אנו מדליקים חנוכייה- מנהג שמשתמר למעלה מ- 2,000 שנה, ובכל המקומות בעולם. האור הזה ליווה אותנו וממשיך להאיר לנו, הנרות הללו קודש הם", אמר הרב.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, הודה לרב עמאר על שכיבד את העובדים והמתנדבים בהשתתפותו ונשא אף הוא דברי ברכה לרגל החג: "הראשון לציון, כבוד הרב עמאר, אני נרגש מהגעתך למד"א. מי כמונו מעריכים את תרומתך הרבה לקירוב לבבות ועושה הכל על מנת לשמור על שלום באזור, בתוך ישראל ומחוצה לה. נר החנוכה מסמל את האור שדוחה את החושך ומוכיח את העמידה האיתנה של עם ישראל לאורך כל הדורות. אני מאחל לכולנו חג שמח, ולרב עמאר אני מאחל שנים רבות של עשייה למען עם ישראל ולמען הזולת. את הרבנית שהצטרפה למר"ן, אני מבקש לברך שתזכי ללוות את הרב בהמשך העשייה ושיחד תמשיכו להפיץ אור גדול בעם ישראל".