ליקויים בכלי הרכב
ליקויים בכלי הרכבפלאש 90

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, החליט לסגור את מכון הרישוי לרכב "בסט טסט" בירושלים, בשל ליקויים חמורים שהתגלו בתפקוד המכון.

סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה, אינג' אבנר פלור, החליט לסגור את מכון הרישוי "טסט בסט" לתקופה של 12 ימים בפועל החל מיום חמישי  (5 בדצמבר) ועד ה- 16 בדצמבר 2013 (כולל). המכון יפתח מחדש רק לאחר תיקון כל הליקויים.

מהמשרד נמסר, כי "במהלך ביקורות שגרתיות שערכו מפקחים של אגף הרכב במכון "בסט טסט" התגלו ליקויים חמורים בתפקוד המכון והפרות בוטות ושיטתיות של כתב ההרשאה שניתן למכון על ידי אגף הרישוי".

בין השאר התברר כי במספר מקרים המכון אישר לתנועה רכב בלתי תקין. מבדיקה חוזרת שערכו מפקחי אגף הרכב לאחר שהרכב יצא ממסלול הרישוי נמצאו ליקויים במערכות הרכב בהם: צמיגים בלתי תקינים, גלגל הגה לא מחוזק, נזילות שמן מנוע בורגי גלגל חסרים וחגורת בטיחות פסולה.

עוד עולה מהביקורות כי המכון ערך בין השאר מבחן תקופתי לרכב, ללא קבלת תעודה ממעבדה מוסמכת כנדרש בתקנות ובוחני המכון לא זיהו חוסר התאמה בין מספר מנוע למספר המצויין ברישיון הרכב. במקרה אחר הוטבעה חותמת כשירות לרכב, על רישיון שטרם שולם.

בנוסף לסגירת המכון החליט אגף הרכב להתלות על תנאי את תעודת הבוחן של המנהל המקצועי של המכון ל- 30 יום החל מ- 1 בדצמבר 2013.

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי ציין כי ההחלטה לסגור את מכון הרישוי "בסט טסט" מבוצעת במסגרת הידוק הפיקוח על מכוני הרישוי ומכוני בדק, המבצעים בדיקות רישוי לכלי רכב. לדבריו, משרד התחבורה ימשיך לסגור כל מכון רישוי שיפעל בניגוד לנהלים.