ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הערב (שני) עם ראש ממשלת איטליה אנריקו לטה.

בסיום הפגישה אמר נתניהו, "אנחנו חפצים בשלום, אנחנו מתפללים לשלום, אנחנו עובדים למען השלום. אנחנו מקווים שיש לנו שותף לשלום בצד השני. נדע בקרוב מאוד אם זה נכון. בנוסף להחלטות הפוליטיות שעלינו לקבל, אנחנו רוצים להבטיח שישנו בסיס בטוח של ביטחון לשלום שברצוננו להגשים עם הפלסטינים. אנחנו רוצים בשלום כזה לנו ולילדנו".

נתניהו ציין כי שלום כזה לא ישנה מה שקורה במזרח התיכון באופן ניכר, "הטלטלה הגדולה שאנחנו רואים בסוריה אינה קשורה לישראל ולפלסטינים. הטלטלה הגדולה שאנחנו רואים בלוב אינה קשורה לישראל ולפלסטינים. הטלטלה הגדולה שאנחנו רואים בעיראק אינה קשורה לישראל ולפלסטינים. הטלטלה הגדולה שאנחנו רואים בתימן, במצריים ובעוד מקומות אינה קשורה לישראל ולפלסטינים. לצערי השאלה הנרחבת יותר של המזרח תיכון נשארת פתוחה למעט שאלה אחת. אם נוסיף גורם נוסף לתוך כור אי-היציבות שתיארתי כרגע, והגורם הזה הוא משטר האייתולות באיראן בעל נשק גרעיני, זה יפיל את העגלה לכיוון שני. דברתי מקודם על הכוח של המודרניות ושל השגשוג והקדמה שבמקרה שלנו יכולים להוביל לעתיד טוב יותר לכולנו, אך קיים כוח נגדי שדוחה את המודרניות, דוחה את הפלורליזם, דוחה את המדע, דוחה את הטכנולוגיה ורוצה לזרוק את כולנו אחורנית. לחשכה של תחילת ימי הביניים".

נתניהו הדגיש כי מדובר במשטר באיראן שלמרות שהוא מחייך, "הוא ממשיך לטבוח אנשים בסוריה ולקדם את הטרור בחמש יבשות ולחמש קבוצות כמו חיזבאללה, הג'יהאד העולמי וארגון חמאס שמחויבות בהחלט להחזיר את העולם שאנו אוהבים לאחור. אז אם המנוע המרכזי הזה, איראן, יתחמש בנשק גרעיני, זה יהיה ציר היסטורי שלא רק יחזיר לאחור את הקדמה במזרח התיכון – בכל מזרח התיכון – אלא יסכן את שלום העולם, שלום אירופה ושלום כדור הארץ כולו. חייבים לעצור זאת".

"עבודה מדהימה נעשתה במהלך העשור הקודם כדי להציב סנקציות חזקות וקשות על איראן ונראה שהן עבדו. הן היו קרובות כל כך להשיג את מטרתן- שאיראן תחזיר אחורה את תכניתה הצבאית הגרעינית. כעת, הקלו את הסנקציות ועל אף שאיראן עדיין לא החלה לבצע את ההסכם, ההקלה הזאת הובילה לשחרור כללי של הסנקציות ומגמה לענות לדרישות של איראן ולהפוך אותה ללגיטימית, כאילו איראן שינתה משהו במדיניות שלה חוץ מלחייך, לדבר באנגלית מדי פעם ולייצר מצגת פאוור-פוינט - איזו מהפכה! אם המצב הזה ימשך ומשטר הסנקציות יקרוס, הדבר יסמן סוף לאפשרות של פתרון בדרכי שלום ולהפסקת התכנית הגרעינית של איראן, והיא תופסק. התכנית תופסק, אך אנחנו חפצים בפתרון דיפלומטי דרך משא ומתן ולשם כך על משטר הסנקציות ועל הדרישות להישאר במקום ואסור לנו להיות שבעי רצון מפתרון פוליטי".

ראש הממשלה הדגיש כי "אנחנו צריכים תוכן, וכשאני אומר 'אנחנו' אינני מתכוון רק  ל'אנחנו - ישראל', אני כולל מספר רב של מדינות ערביות במזרח התיכון. אני יודע שהן לא תמיד מדברות בקול רם כמונו אבל האמינו לי: כישראלים וערבים מדברים בקול אחד כדאי לעולם להקשיב, וזה חשוב לרבים כאן באירופה ומעבר לאירופה שיהיה שינוי אמיתי, חזרה אמתית לאחור של תכניתה הצבאית הגרעינית של איראן משום שאיראן ממשיכה לקראת פצצה, יהיה זה ציר בהיסטוריה. בסופו של דבר, הידע והקדמה ומהפכת הידע, ינצחו".