הרבנות הראשית. ארכיון
הרבנות הראשית. ארכיוןצילום: פלאש 90

דיווחים על התנהלות בעייתית של בחינות הסמיכה לרבנות ברבנות הראשית אינם חדשים, כך גם הדיווחים על איחורים גדולים במסירת התוצאות בבחינות הרבנות ובבחינות הדיינות.

אולם, תלונות שהגיעו בימים האחרונים לערוץ 7 מעלות, כי גם שלב ההרשמה לבחינה סובל מתקלות חמורות, המקשות על הנבחנים.

לטענתם של נבחנים האמורים להיבחן במועד טבת תשע"ד, הם נדרשו להגיע כל אחד באופן אישי למשרדי הרבנות בירושלים על מנת לקבל את השובר המאפשר לשלם את אגרת הבחינה.

בנוסף, למרות שמדובר בימים האחרונים לפני המועד האחרון לתשלום לבחינה, כוח האדם במחלקת הבחינות לא היה מספיק והשירות במחלקה היה בלתי סביר.

לטענת הנבחנים' עדות נוספת לתקלות במערכת הוא המענה הקולי. למרות שבחינות הרבנות במועד טבת מתחילות כבר בשבוע הבא, עד לימים האחרונים מסר המענה הקולי עדיין את מועדי הבחינות במועד אב תשע"ג. יש לציין כי תקלה זו תוקנה בימים האחרונים ממש.

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה לערוץ 7, כי "בשנים האחרונות מספר הנבחנים בבחינות ההסמכה השונות של הרבנות הראשית לישראל שילש עצמו ברוך ה'. עם זאת, בשל מגבלות האוצר, סגל מחלקת הבחינות לא גדל בהתאם, ואף נערמו קשיים בהתקשרויות עם בודקי הבחינות. התקלות שצוינו הן תוצאה של העומס הקיצוני על כתפי עובדי המחלקה, ולמרות מאמצים קבועים למנוע תקלות מסוג זה. לאור חומרת המצב, ברבנות הראשית שוקדים מזה מספר חודשים על הוצאת חלק מפעילות המחלקה למיקור חוץ, והשינוי צפוי להתרחש בתוך מספר חודשים. התקלות בעניין המענה הטלפוני המוקלט יתוקנו בהקדם".