פרידה מספי
פרידה מספיפלאש 90

בטקס הפרידה מספי ריבלין ז"ל שהתקיים ברחבת תיאטרון 'הבימה' בתל אביב נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר כי "אמנם אנו נפרדים מריבלין אך לעולם נישאר עם צחוקו, חיוכו המופלא ועיניו הכחולות והקריצה שמאחוריהן".

"היית שחקן וקומיקאי מהמחוננים שהיו לנו. מוכשר מכף רגל ועד ראש. מספיק היה זיע קל בפניך וכולנו היינו נקרעים מצחוק. למעטים הייתה נוכחות כזו על הבמה ויכולת לרתק קהל בבת אחת ופשוט ללוש אותו. היית זה שהצחיק אותנו במשך דורות. חוש ההומור שלך לווה בשכל חד ובטוב טעם".

"אהבת את הבמה ואת הקהל והקהל אהב אותך, גם ילדים וגם מבוגרים. ספי מ'הבית של פיסטוק' וספי של 'ניקוי ראש', ספי השותף להווי המשותף שלנו בכל כך הרבה תחנות. העם שידע כל כך הרבה מלחמות וכאב היה זקוק לך כדי שתיתן לנו כל כך הרבה צחוק ושמחה. זה מה שהיה בספי, שמחה ואופטימיות שמילאו אותנו ושבהם הצחקת דורות של ישראלים", אמר נתניהו כשהוא פונה לקהל ולריבלין המנוח חליפות.

לצד הדברים על ההומור האופייני לריבלין הוסיף נתניהו ואמר: "היו גם רגעים שספי היה מאוד מעמיק ורציני. הוא לחם על הדעות הציוניות והלאומיות שלו גם כשמסביב הייתה רוח אחרת וזה לא היה פופולארי. הוא מעולם לא התכופף. הוא האמין שבשביל העתיד צריך לעמוד איתן היום".

"כל שיחה איתו הייתה שילוב נדיר של הומור ועומק. גיליתי בשיחות הללו רבדים עמוקים של הבנה לתולדות עמנו וגיליתי משהו נוסף, גיליתי אדם שהתייצב ברגע סגריר כמו חבר, ואלו הרגעים שבהם נבחנת חברות, והיית לי אח והיית לי חבר. לא אשכח שגם כאשר נאלם בך הקול רצית ונתת לי את הקול וגם כשסבלת כל כך הייתה חשובה לך המדינה שלנו. אמרת לנו במילותיך הכתובות 'שמרו על ישראל' ועם הציווי הזה אנחנו הולכים".

נתניהו הוסיף וסיפר כי "לפני כשמונה שנים ספי בא אלי ואמר שהוא רוצה להילחם במלחמה והציע איגוד כוחות עם הרופאים בבוסטון למלחמה במחלה. חשבתי אז שהאיש הזה לא נכנע וממשיך לשדר תקווה עוצמה ואמונה והוא כבש אותי. קיוויתי עד הרגע האחרון שהתקווה הזו תישא פרי וספי לא יוכרע, אבל הוא הוכרע ועד רגעיו האחרונים, גם היום הוא היה עטוף ונותר עטוף באהבה של כולנו אבל קודם לכל באהבה של המשפחה ושל משפחתו הגדולה של חבריו האמנים שראו בו חרף הבדלי הדעות אח ושותף".

את דבריו חתם נתניהו בפנייה למשפחת ריבלין ואמר: "נלקח מאיתנו אדם שלעולם לא נשכח. היה שלום חבר אהוב. הצחוק והאהבה שלך והאמונה שלך בצדקת דרכנו ילוו אותנו כל חיינו".

לאחר דבריו אלה של נתניהו הוצג סרטון בו הופיע ריבלין ולאחר מכן עלתה שרת התרבות ונשאה גם היא דברים על דמותו של ריבלין המנוח.