מלווים למנוחות את ספי ריבלין ז"ל

השחקן והבדרן ספי ריבלין הובא בצהריים (רביעי) למנוחות בבית העלמין בראשון לציון, לאחר שהלך אתמול (שלישי) לעולמו בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן.

"ספי אהובנו, אנחנו נפרדים ממך היום אבל לעולם נישאר עם הצחוק שלך. עם החיוך הנפלא ועם העיניים הכחולות ועם הקריצה. היית שחקן וקומיקאי מן המחוננים שהיו לנו. מוכשר מכף רגל ועד ראש. כולנו היינו נקרעים מצחוק", אמר נתניהו בנאום ההספד שנשא, "אתה היית זה שהצחקת אותי, אותנו, במשך דורות. חוש ההומור שלך לווה בשכל חד וגם בטוב טעם. אהבת את הבמה ואת הקהל, והקהל אהב אותך", הוא הוסיף.

"יכול להיות שדווקא עם שידע כל כך הרבה מלחמות וכאב היה זקוק לך כדי לתת לנו צחוק ושמחה. זה מה שהיה בספי. היית רואה את ספי היית מחייך", המשיך ראש הממשלה, "הוא לחם על הדעות הלאומיות והציוניות שלו גם כשמסביב הייתה רוח אחרת. הוא דאג לעם ולארץ שלו. כל שיחה איתו הייתה שילוב נדיר של הומור ושל עומק. אני מבקש למסור למשפחת ריבלין שלעולם לא נשכח אותו. היה שלום ספי, היה שלום חבר אהוב, הצחוק שלך, האהבה שלך, והאמונה שלך בצדקת דרכנו ילוו אותנו כל חיינו. יהיה זכרך ברוך", סיכם נתניהו.

נשיא המדינה, שמעון פרס, ספד לריבלין, "במשך שנים רבות תיבל ספי את חייה של מדינת ישראל בהומור ובבת-שחוק, הוא היה קומיקאי ושחקן מוכשר. אמן שכשרונו יוצא הדופן קרב דורות רבים של ילדי ישראל לחוויית הלימודים ולרכישת ידע, וגרם להם ללמוד תוך כדי צחוק", כתב פרס, "אבד לישראל יוצר גדול שהביא לחיינו כל כך הרבה צחוק, כל כך הרבה שובבות, כל כך הרבה רוח רעננה".

חברתו הטובה של ריבלין, השחקנית ציפי שביט, הניחה זר על ארונו והתקשתה לעצור את הדמעות. "ספי'נקה היה גיבור שנלחם חמש שנים כמו אריה. חבר שכשהיינו משוחחים בטלפון, עד שלא היינו רואים שהסוללה נגמרת - השיחה לא הסתיימה", סיפרה שביט בשיחה עם חדשות 2, "הרגשתי שאנחנו איש אחד. לא הייתי צריכה לומר כלום והוא הבין אותי".

שביט סיפרה על מלחמתו הארוכה במחלת הסרטן ועל הימים הקשים שבהם איבד את קולו. "השיחות איתו היו לי חסרות ברמה שאי אפשר לתאר. ביום שהוציאו לו את המיתרים הוא סימן ליד בידיים. למדתי את כל הקודים שלו במהירות", סיפרה שביט על אותם ימים, "בחלומותיי הוא עוד מדבר, עם הסאונד הזה, ערוך ומוכן".