מבררים את הכיוון
מבררים את הכיווןשעלבים

למעלה מ-500 שמיניסטים, תלמידי ישיבות תיכוניות, התקבצו השבוע לכנס היכרות עם ישיבות ההסדר לקראת גיבוש ההחלטה "מה לעשות בשנה הבאה".

את הכנס שהתקיים לראשונה יזמו תלמידי הישיבה התיכונית בשעלבים שגם אירחו את הבאים. אביאל פרץ, תלמיד כיתה י"ב בישיבה, ממארגני האירוע סיפר: "הרגשנו צורך לארגן יום מרוכז שיעשה לחבר'ה סדר בראש- מה זה בדיוק ישיבת הסדר ואיך זה עובד. מה שקורה הוא שכולנו מגיעים לבקר בישיבות השונות ונחשפים רק אליהן. יום כזה נותן מענה מערכתי להבין את ההיבט הארגוני, ההיבט הצבאי וההיבט התורני של מסלול ההסדר. אנחנו מקווים שכל ה-500 חבר'ה שהגיעו הנה היום יפיקו את המרב ויבחרו את המסגרת שהכי תתאים להם"

יצוין כי יוזמת הכנס הייתה במסגרת מסקנות ועידת ה'הקהל' שנערכה בשנה שעברה ביוזמת מינהל החמ"ד.

במהלך היום שמעו התלמידים שיחה מפי סא"ל אלישיב בהר"ב, בעבר מג"ד בחטיבת גולני וכיום ראש ענף חי"ר במרכז אימונים טקטי, שאמר כי "הכוח לשרת בצבא מגיע מעוצמת לימוד התורה בישיבה" והשתתפו בשיעורים במסכת פסחים על פי בחירה- מפי ראשי ישיבות שונים. בהמשך היום התקיימו במקום שלוש התוועדויות חסידיות בהשתתפות רבנים מישיבות הסדר 'חסידיות'.

גם ההומור לא נפקד מהכנס, כשתיאטרון 'נקודה טובה' הציגו במופע פלייבק סצנות שונות מעולמו של הבני"ש ובהמשך התקיים פאנל בנושא "למי נוצרו ישיבות ההסדר"

איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, מסכם את האירוע ואומר: "מדובר בצומת דרכים משמעותי בו עומדים השמיניסטים בשלב הזה של חייהם. המקום בו הם ילמדו בשנים הקרובות יעצב את אישיותם וישפיע בהמשך על כל מהלך חייהם ולכן אני קורא להם לבוא ולמצוא את מקומם בתוך דור העתיד של תלמידי ישיבות ההסדר ויחד עם קודמיהם לשאת את שני הדגלים של לימוד תורה והשירות המשמעותי בצבא ישר כוח גדול ליוזמת השמיניסטים משעלבים על ארגון וקיום הכנס המכובד הזה".