מצטער. חסון
מצטער. חסוןצילום: פלאש 90

ח"כ ישראל חסון (קדימה), סגן ראש השב"כ לשעבר, תוקף את דבריו של חברו לשירות ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, נגד ראש הממשלה נתניהו.

חסון ציין בראיון לערוץ הכנסת, כי כראש שב"כ לשעבר לא ברור מדוע דיסקין עוסק בנושאים פוליטיים, "היתרון היחסי שלו הוא לא בתחום של ניתוח המערכת הפוליטית הישראלית".

חסון הדגיש, כי "אני מצפה מחברי לדרך שכל עוד הם לא נכנסו למערכת הציבורית שימשיכו להעשיר אותנו במה שיש להם יתרון יחסי".

לדברי חסון, העובדה שדיסקין כבר איננו ראש שב"כ איננה אומרת שהוא צריך לומר את כל אשר על ליבו, "אני חושב שהמעמד שלו הוא מעמד מחייב, הוא מייצג ארגון, הוא מייצג איזה שהוא תואר מסוים".

חסון אף טען, כי "כשראש שב"כ שלעבר אומר שהנושא הפלסטיני יותר חשוב מהאיראני, בשעה שראש הממשלה יושב על שעון עצר ויש לו חודש בדיוק לשכנע את המעצמות, זו התנהגות לא הגיונית".

חסון טוען כי הזכות שניתנה לדיסקיען לעמוד בראש השב"כ מחייבת אותו להתנהג בדרך אחרת, "הזכות הזו מחייבת אותך בהמשך הדרך. אם הוא יודע להעריך כל כך טוב שיעריך את הצד השני. אתה יודע שישראל נמצא במאבק מדיני. ראש הממשלה לא יודע את זה? ראש הממשלה לא מנהל משא ומתן? אני הייתי מצפה מיובל דיסקין שיסביר את המגבלות של הפלסטינים".

חסון הוסיף וציין, כי "גם כשנחתום על ההסכם ויגור פה זאב עם כבש, אנחנו נצטרך הזאב והנמר, כי במזרח התיכון מי שהוא כבש מוצא את עצמו על המנגל".