ליברמן
ליברמןפלאש 90
מפלגות ישראל וביתנו והבית היהודי קיבלו לאחרונה החלטה משותפת לפיה יפעלו יחדיו על מנת לטרפד את החוק להסדרת ההתיישבות הלא חוקית של הבדואים בנגב. כך מדווח הבוקר העיתון "מעריב".

לפי הדיווח, המהלך יצא לדרך בברכת שני המנהיגים, השרים אביגדור ליברמן ונפתלי בנט, כאשר הדמויות שמובילות אותו בכנסת הם חברי הכנסת רוברט אילטוב וחמד עמאר מישראל ביתנו, והשר אורי אריאל וח"כ זבולון כלפה מהבית היהודי.

מאחר ובאופוזיציה מתנגדים לחוק, שיתוף הפעולה בין ישראל ביתנו והבית היהודי יכול להוות מכת מוות עבור מה שמוגדר בכנסת "הפרויקט האישי של בני בגין" שגיבש את החוק עוד בקדנציה הקודמת.

ח''כ כלפה שיגר ביום רביעי השבוע מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בו הוא דורש להקפיא את הדיונים סביב החוק להסדרת התיישבות הבדואים. כלפה טוען כי מידע רלוונטי הוסתר מחברי הכנסת וההתנהלות שקדמה לדיונים בוצעה בחוסר שקיפות.

בפתח מכתבו ציין כלפה כי סוגיית הסדרת התיישבות הבדואים משמעותית הן לציבור הבדואי והן לשאר הציבור בישראל ואולם "במהלך הדיונים הגיע לידי מידע כי ישנם כל מיני הבנות וסיכומים בין מטה היישום/הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואיית בנגב, לבין גורמים בממשלה בכל מיני פרטים הקשורים לחוק זה. לא ייתכן שמתנהל דיון כה חשוב ואסטרטגי בסוגיה לאומית שכזו, וחברי הוועדה העוסקים בחוק לא חשופים (ואולי אף ממודרים במודע) לכל המידע הרלוונטי שנוגע לחוק".