השר יעלון ואלוף במיל' דני מט ז''ל
השר יעלון ואלוף במיל' דני מט ז''לצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ספד היום (שישי) לאלוף במיל' דני מט שהלך לעולמו אמש.

"כשאנו חיים לנו בטוב במדינתנו, זה בזכות קבוצה קטנה של לוחמים שהקדישו את חייהם למען קיום עם ישראל", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו.

"בגיל 16 זייף דני מט את גילו על מנת להתגייס לצבא הבריטי ולהגן על ישראל במלחמת העולם השנייה", סיפר בנט, "במלחמת השחרור נלחם במסגרת הפלמ"ח ואף נפל בשבי. הוא השתתף בפעולות התגמול בשנות ה-50 והיה סמג"ד במלחמת סיני בקרב הקשה במתלה".

השר בנט הדגיש כי מט השתתף בכיבוש רמת הגולן במלחמת ששת הימים, "ובמלחמת יום הכיפורים היה ממצילי ישראל בסיני (כן, ממצילי ישראל ממש), כמפקד חטיבת מילואים של הצנחנים". 

"דני מט תמיד הגיע לנקודת ההכרעה, תמיד לקח אחריות, תמיד הסתכן למען עם ישראל הלוואי שדורות של צעירים יכירו את פועלו ואת גבורתו של דור לוחמים זה, של דני מט. נלך בדרכך", הבטיח בנט.

יו"ר מפלגת קדימה, ח''כ שאול מופז אמר כי "האלוף במיל' דני מט ז"ל היה ממעצבי זהותו הערכית של צה"ל בשדה הקרב. לוחם אמיץ, מפקד מוערך, דוגמה ומופת להנהגה. עם חטיבת הצנחנים חצה בראש את תעלת סואץ וסייע לשינוי המערכה במלחמת יום הכיפורים. דני הוא גיבור ישראל. ברמה האישית, דני הגשים לי חלום ושינה את חיי.

"בתקופתו כמח"ט הצנחנים שרתתי כמפקד כיתה בגדוד 890. דני העריך את עבודתי והמליץ לשלוח אותי לקורס קצינים", סיפר מופז והדגיש "אני מודה לו על הכול, יהי זכרו ברוך".

הלוויתו של האלוף במיל' מט, ממפקדי חטיבת הצנחנים ונשיא בית הדין הצבאי לערעורים בעברו, תיערך היום (שישי) בשעה 12:30 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. מדובר צה"ל נמסר כי מט יובא למנוחות בטקס צבאי מלא וארונו יינשא על-ידי שישה קצינים בדרגת אלוף.