משה פייגלין
משה פייגליןפלאש 90

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן ויו"ר איגודים מדעיים העוסקים בתחום הטיפול בקאנביס רפואי, שגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת הבריאות, ח"כ יעל גרמן, בו הם מבקשים להביע את התנגדותם להצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים (טיפול באמצעות סם הקנבוס),  של חה"כ משה פייגלין.

הצעת החוק של פייגלין מבקשת לקבוע כי רופאי משפחה יוסמכו להעניק לחולים הסובלים ממחלות כרוניות מרשמים לקנאביס רפואי.

פייגלין ציין כי ישנם מאות אלפי חולים בישראל הסובלים ממחלות כרוניות ויכולים להסתייע בקנאביס הרפואי. אלא שהסרבול הביורוקרטי, שבגללו ל-21 רופאים בלבד יש הסמכה לרשום אותו, גורם לכך שחולף פרק זמן ממושך עד שמגיע האישור המיוחל. 

במכתב היום של ההסתדרות הרפואית נאמר "הצעת חוק זו מבקשת להתערב בשאלות רפואיות באמצעות חקיקה ראשית. אנו מזהירים בבירור – חולים עלולים להינזק מההתערבות הפופוליסטית הבוטה, יותר ויותר רופאים יהיו כתובת ללחצים ולאיומים. יתרה מזאת, התערבות של המחוקק בשאלה איזה טיפול ניתן למטופל, מהן ההתוויות ומי הרופא המומחה שרשאי להחליט על הטיפול היא התערבות מסוכנת המובילה אותנו למדרון חלקלק. היום מדובר בקנאביס רפואי, ומחר יהיה מדובר בתרופה או בסוג אחר של טיפול. זוהי סכנת נפשות לציבור כולו".

"אנו דוחים מכל וכל את הניסיון של גורמים אינטרסנטיים לעשות לגליזציה לסם הקנאביס על גבם של הרופאים. הרופאים מקבלים החלטות על בסיס מידע רפואי בדוק ומבוסס מדעית, ולא על פי רצונות של פוליטיקאים או הלך רוח של חלק קטן מן הציבור. אכן, חולה לא צריך לסבול מכאב. הרפואה המודרנית מאפשרת לנו להתאים טיפול מיטבי תוך בחירה מבין שיטות טיפול שונות שמטרתן הפחתת כאב. קנאביס רפואי איננו תרופת פלא שפותרת את כל מכאובי החולה או מקלה בהכרח את סבלו ללא תופעות לוואי".

"...... ההצעה למעשה מבקשת להפוך את הקנאביס הרפואי לטיפול רפואי ראשוני, משל היה אנטיביוטיקה או גלולה נגד יתר לחץ דם, וזאת ללא כל ביסוס מחקרי ראוי וללא דרך לוודא שסם מסוכן זה לא עובר לידי מי שאין לו צורך רפואי בכך".

"אנו מבקשים להביע תמיכה בעמדת משרד הבריאות, במסגרת הצעת ההחלטה המובאת לממשלה ביום ראשון בדבר שימוש בקנאביס למטרות רפואיות. עמדה זו משקפת עבודה יסודית ומקיפה של משרד הבריאות בשיתוף עם משרדי החקלאות וביטחון הפנים, תוך התייעצות עם רופאים רבים המומחים בתחומים בהם יש לשקול מתן קנאביס רפואי. אנו תומכים בהסרת חסמים בירוקראטיים העומדים בפני החולים הרשאים לקבל קנאביס רפואי בהתאם להחלטה של הרופא המטפל. אנו מאמינים כי עמדת המשרד מאזנת כראוי בין צרכי המטופלים לבריאות הציבור".