אורי אריאל
אורי אריאלצילום: פלאש 90

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, מהבית היהודי התייצב הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" והצהיר כי בכוונתו להמשיך לבנות ביהודה ושומרון.

בתחילת הראיון תקף אריאל את מזכיר המדינה האמריקני, "לא ניתן להגיד שמזכיר המדינה קרי הוא מתווך הוגן בשיחות מול הפלסטינים", אמר אריאל והוסיף "אין התקדמות למיטב ידיעתי. קרי הוא אורח פה וברשות ואני חושב שמה שקרי קורא לו התקדמות מבחינתי ומבחינתנו, זאת יכולה להיות נסיגה וזה מטריד אותי".

"נכון לעכשיו הקולות שנשמעים מפה ומהרשות הם שאין התקדמות", אמר אריאל, "לא תמיד נראה שהמתווך הוא הוגן, במובן זה שהוא מטיף לנו מוסר. מסבירים לנו שתהיה אינתיפאדה, זה לא דברים שצריכים להישמע על ידי מתווכים".

בנוגע לתגובות החריפות של הפלסטינים בעקבות פרסום מכרזי הבנייה בשטחים על ידי המשרד שבראשו הוא עומד, אמר שר השיכון כי מדובר בהצגה של אבו מאזן לעם הפלסטיני. "ההוא מרמאללה משמיע קולות", אמר אריאל. "גם הוא מבין שבונים, גם הוא מבין שמתכננים, אנחנו אומרים את זה מעל במת הכנסת".

"אבו מאזן רק עשה קולות של הפסקת השיחות", הוסיף שר השיכון בנוגע לאיומים של בכירי הרשות הפלסטינית. "בבוקר מתפטרים בערב חוזרים, הם יישארו במשא ומתן עד הסוף".

על הוראת נתניהו לעצור כל התקדמות בבנייה באזור E-1 אמר אריאל כי "לפי הנחיית ראש הממשלה הורדתי את המכרזים ב-E-1 משום שיש בהם בעיות משפטיות. אנחנו נמשיך לבנות ביהודה ושומרון".