בשם הקוראן
בשם הקוראןפלאש 90

ארגון "דאעש", המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה, שהינו חלק מאל-קאעידה מפרסם סרטון וידאו על שלוחותיו בשתי המדינות הפועלות כדי להביא ליישום חוק אללה במדינות המוסלמיות ולייצאו לעולם כולו.

בתחילת הסרטון מדבר אל המצלמה שופט בבית הדין האסלאמי בעיר חאלב בצפון סוריה, שהוקם בידי "דאעש" ומשליט חוק וסדר ברוח חוקי האסלאם, ובכלל זה הוצאות להורג.

השופט החמוש ברובה סער מסוג קלצ'ניקוב פונה ללוחמי הג'יהאד בחצי האי סיני, מעודד את רוחם וקורא להם שלא להיכנע ללחצים שמפעיל עליהם המשטר המצרי בהבטיחו להם שהניצחון קרוב בהתאם לדבר אללה. אל תחששו מהצבא המצרי או מישראל, אומר השופט וקורא לצבא המצרי להתנער ממפקדיו ולחזור בתשובה בהזכירו להם, כי ביום הדין הם יצטרכו לתת את הדין בפני אללה על זניחתם את הגי'האד.

מדקה 9:40 בסרטון הווידאו מוצגים פעילים של "דאעש" בעיראק באימונים ובפעילות נגד השיעים במדינה זו. שני מחבלים מתאבדים אומרים למצלמה, כי הם נחושים לפעול נגד השיעים בגלל שהם מקללים את חבריו של נביא האסלאם מוחמד.

דוברי "דאעש" בעיראק מדגישים, כי הם ילחמו עד חורמה בכל מי שיעז לקלל את שלושת הח'ליפים הראשונים אבו בכר, עומר ועות'מאן, אשר על פי השיעה הם מוחזקים כמי שמנעו מעלי את ירושת הח'ליפות לאחר מוחמד.

פיגועי ההתאבדות המתועדים בקלטת הווידאו בוצעו באמצעות משאיות תופת. הם כוונו נגד עמדות של הצבא העיראקי במחוז אנבאר במערב עיראק. פיצוצי התופת היו אדירים וניתן להבחין בהבזק אש לאורך מאות מטרים.

בנוסף תועדו מתקפות של לוחמי "דאעש" בציר התנועה המרכזי של מחוז אנבאר כשהם מגיעים למקום ברכבי שטח שעליהם מותקנים מקלעים כבדים. עיראק נתונה בשנה האחרונה לטרור אסלאמי סוני שגבה אלפי קרבנות.