סילבן שלום
סילבן שלוםצילום: ניסים לב

השר לתשתיות לאומיות , לפיתוח הנגב והגליל ולפיתוח אזורי, סילבן שלום, מברך הבוקר (שני) על החתימה הצפויה על ההסכם להקמת "צינור הימים" מהים האדום לים המלח.

בראיון לגלי צה"ל לקראת החתימה על ההסכם הצפויה היום בוושינגטון אמר השר שלום, כי "אנחנו נחתום על הסכם היסטורי שמגשים את חזונו של הרצל. למרות שהרצל דיבר על תעלה מהים התיכון לים המלח והצינור שאנחנו מדברים עליו יהיה מהים האדום לים המלח, הרעיון הוא אותו רעיון".

לדברי השר שלום, "הפרויקט מבוסס על שלושה דברים, הצד הכלכלי, התפלת מים לטובת תושבי אילת ועקבה, ההיבט הסביבתי, מניעת בעיות באזור ים המלח, וההיבט המדיני, שיתוף הפעולה בין כל הצדדים השותפים".

"החלטנו שזה לא יהיה במתכונת של תעלה אלא במתכונת של צינור על מנת להוזיל את העלויות, אנחנו מדברים על מהלך פורץ דרך אחרי שנים של מאבקים והתכתשויות", ציין השר שלום.

על המהלכים שהובילו לחתימה סיפר השר, כי "זה לא היה קל, עם הירדנים זה היה קצת יותר פשוט, למרות שגם שם היו בעיות, אבל עם הפלסטינים זה לא היה פשוט כי הם מסתכלים על כל דבר בצד המדיני שלו ולא רק בצד הכלכלי והסביבתי".

"הצלחנו לגבש את התכנית שזכתה לברכתו של ראש הממשלה אצלנו, של מחמוד עבאס אצל הפלסטינים ושל המלך בירדן ואחרי שסיכמנו את כל הדברים אנחנו הולכים לטקס החתימה שהוא לא פחות ממהלך היסטורי", הוסיף שלום.