בימים האחרונים פרס אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל במחנה בן עמי 26 אוהלי ענק משוכללים המרכיבים את בית החולים השדה שנרכש לאחרונה. כך מדווח אתר צה"ל.

בית החולים הראשוני מסוגו נועד לתמוך בסיוע הרפואי שיינתן לחיילים ולאזרחים בשעת חירום. על פי הדיווח נרכש בית החולים לאחר עבודת מטה רחבה שאושרה ע"י ראש אט"ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה), האלוף קובי ברק.

על הרכבו של בית החולים מדווח אלעד לביא, איש אט"ל, באתר צה"ל. אוהלי בית החולים מרושתים בתשתית חשמל ומערכת מיזוג מרכזית "ההופכים אותו לבעל עצמאות לוגיסטית בשטח".

עוד מדווח לביא כי בית החולים מצויד ביכולות חדר ניתוח, אשפוז, טיפול נמרץ וכן שירותים תומכים. שירותים אלה כוללים מחלקת דימות מתקדמת הכוללת רנטגן, הדמיית CT, מעבדות ומערכת מחשוב המאפשרת מעקב וניטור של המידע הרפואי של כל מאושפז בזמן אמת.

במסגרת תירגול בית החולים התאמנו הכוחות על הפעלת המתקן הענק בתרחיש שדימה אירוע רב-נפגעים כשבית החולים הנייד מהווה את המרכז הרפואי היחיד באזור. בין השאר לקחה חלק בתרגיל גם יחידת היכא"ם (יחידת כירורגית אישפוזית מטכ"לית) הכוללת בתוכה עשרות רופאים וחובשים במילואים, חלקם בעלי ניסיון רב למתן מענה רפואי בשדה בעת אסון.

עוד מדווח אתר צה"ל כי "הפצועים שיגיעו לבית החולים השדה בזמן אמת יימצאו תחת השגחת אנשי המקצוע מתהליך המיון הראשוני, בו ייקבעו חומרת מצבם עד להעברתם לחדרי הניתוח והאשפוז".

"בית חולים שדה זה נועד להחליף או לתגבר בית חולים קיים, במצב לחימה או אסון והוא מהווה עתודה לאומית. זהו חלק מהתכנית האסטרטגית לבניין הכוח המכונה 'שומר אחי 2020'", מצוטט קצין הרפואה הראשי, תא"ל פרופסור יצחק קרייס המספר כי "במצב חירום קיימת גמישות באופן ההפעלה, כך שניתן לפרוס את בית החולים באופן חלקי, בהתאם למתאר ולצורך בשטח, או באופן מלא. נוכל גם לתת מענה במקרה של בית חולים אזרחי שנפגע".