שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפידצילום: פלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד התארח הערב (חמישי) בתוכנית "משעל חם" בערוץ 2 ונשאל, בין היתר, על יחסיו עם שר הכלכלה נפתלי בנט ועל צניחת "יש עתיד" בסקרים.

"למה הלכת להיות שר האוצר?" נשאל לפיד על ידי ניסים משעל וענה כי "זה המקום שבו אפשר להשפיע באמת על מעמד הביניים הישראלי. בשביל זה הלכתי לפוליטיקה, בזה אני מאמין ואני עושה את מה שאני מאמין בו. אתה שואל אותי אם עשיתי טעויות? בטח שעשיתי טעויות".

באשר לפופולאריות הנמוכה שלו ושל מפלגתו בציבור הישראלי אמר לפיד כי "זה בעיניי להתעסק בשולי ואני מתעסק במרכז והמרכז זה מה שאני עושה. בסוף על זה אמדד, על השאלה אם עשיתי דברים".

שר האוצר התייחס למשא ומתן המדיני ואמר כי "יש עכשיו הזדמנות להתקדם. אני לא אכנס לפרטים אבל מניח שאתה יודע למה אני אומר את זה... אני חבר בצוות ההיגוי המדיני וחבר בקבינט הביטחוני ויש עכשיו אפשרות להתקדם ואני לא אתן לאף אחד אפשרות למוסס את האפשרות הזאת".

"יש אנשים שנורא נוח להם שהמשא ומתן יימשך לנצח ולא נגיע לעולם להסדר. אני אומר לא, המשא ומתן הזה הוא כלי ולא מטרה... אני אומר לך שזה מתקדם בכל הנושאים שחשובים בעיקר במה שאותנו מטריד זה סידורי ביטחון. יש אפשרות לזוז קדימה. ומול האפשרות לזוז קדימה יש כוחות גדולים מאד שלא רוצים שנזוז קדימה".

לפיד נשאל האם יפרוש מהממשלה במקרה של כשלון השיחות עם הפלסטינים וענה "האם מדינת ישראל יכולה לעכל לקרבה 3 וחצי מיליון פלסטינים ולהישאר מדינה יהודית? זה קריטי לעתידה של מדינת ישראל, בעיקר קריטי לבטחונה של מדינת ישראל ומה שאנחנו צריכים לעשות זה להתקדם ולהתקדם ולא לוותר לעולם".

באשר ליחסיו עם "האח", השר נפתלי בנט, על רקע חילוקי הדעות שהתגלעו בשבועות האחרונים אמר השר לפיד כי "מי שיעזור ויבוא איתי בדרך שבה משפרים את מצבו של מעמד הביניים ומורידים את מחירי הדיור והמזון- הוא אחי ובעל בריתי והוא חבר שלי.

"מי שלא, נצטרך להתמודד מולו... יש דברים כאלה שאנשים, גם אם יש להם 70% הסכמה, יש להם חילוקי דעות ואני לא אוותר על שום דבר שהוא ערכי ליבה של 'יש עתיד'. לא יכול להיות שהומוסקסואלים במדינת ישראל יוכלו לשרת ביחידות קרביות ולא יתנו להם לגדל את הילדים שלהם", הוסיף.