אליהו שבירו
אליהו שבירומרק פולקשטס

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, על ההתמודדות בעירו מול פגעי מזג האוויר. בין השאר הוא מספר על התגייסותם של אזרחים מהשורה לצד חיילי הגדוד המוצב במקום לסיוע לקשישים דיירי הדיור המוגן שבעיר.

על הפגיעות מספר שבירו כי אלה כוללות ניתוק שכונות שלמות מחשמל, פרגולות שקרסו ועצים שהתמוטטו. "הצוותים של העירייה וכוחות הביטחון יחד עם חברת החשמל והצבא עשו יד אחת כדי לתת פתרונות לתושבים. גם בדיור המוגן היו מקומות שבהם קרסו עצים ופרגולות ,ויחד עם הגדוד שנמצא כאן וסמג"ד הגדוד שמגיע לו יישר כוח גדול והצוותים שלהם, עשינו פעולות כדי להשיב את המצב לקדמותו כדי להשיב את אותם מבוגרים לשגרה תקינה".

שבירו מוסיף וקובע כי "בעיתות האלה רואים את העזרה ההדדית של כל הכוחות כדי לאפשר לתושבים לחזור כמה שיותר מהר לשגרת חיים. אנחנו עדיין לא שם. יש לנו שכונה שיש שם שלג מאוד גבוה ולא ניתן להגיע אלא רק ברכבי ארבע על ארבע. יש לנו חניון האוטובוסים הסמוך לאוניברסיטה שהוא מלא בשלג. תחבורה ציבורית לא יכולה לנסוע כי יש כבישים שלא מאפשרים תנועה של אוטובוסים. המצב מורכב אבל אנחנו אופטימיים".

על המעורבות של אזרחים בסיוע לאחרים מספר שבירו על התנדבותם של אזרחים רבים המסייעים להעביר מזון למי שאינו יכול להגיע, תושבים עם רכבי ארבע על ארבע מגיעים לחולים הזקוקים לעזרה ומעבירים תרופות לנזקקים לכך ועוד. "אנחנו רואים פה את ישראל היפה, את האנשים שמוכנים לעזור עם כל הקשיים ויש הרבה קשיים. אנחנו מדינה שלא ערוכה למזג אוויר כזה סוער, אבל התושבים נרתמים ועוזרים".

שבירו אינו מקבל את הטענה לפיה כאשר אזרחים נרתמים ועמותות מבצעות פעולות משמעותיות הדבר מעיד על כישלון המערכת והרשות. שבירו מדגיש כי עובדי עיריית אריאל עובדים סביב השעון על מנת לסייע לכל הנזקק לכך, אך העובדה שישראל היא מדינה חמה ומדובר בכמות שלג שלא נראתה באריאל מאז יום הקמת העיר, הדבר מוביל להירתמות של כלל התושבים. עוד הוא מזכיר את עבודתם המאומצת והקשה מאוד של אנשי חברת החשמל שריכזו צוותים גם מהצפון, "אבל הכמות של התקלות ואופי התקלות מצריך הרבה זמן", אומר שבירו המציין כי אחת משכונות העיר נותקה מחשמל למשך למעלה מעשרים וארבע שעות.

בהמשך הדברים התייחס שבירו גם לסוגיית פתיחתה של האוניברסיטה בעיר. לדבריו המאמצים הם לפתוח את כלל מוסדות החינוך בעיר ובכללם גם את האוניברסיטה, אך כאשר הדרכים חסומות וסטודנטים אינם יכולים להגיע לעיר, וכאשר במתחם הקמפוס עצמו כמות השלג אינה מאפשרת תנועה וגישה, וכאשר יש לבחון ולתקן את ליקויי החשמל - לא ניתן יהיה לפתוח את המוסד. "אנחנו לא רוצים לפתוח מערכת חינוך ולגרום לכך שתלמידים יינזקו או יפגעו. הבטיחות עומדת מעל הכול. אנחנו רוצים לפתוח מערכת חינוך כאשר אנחנו בטוחים שהתלמידים יגיעו בבטחה ויחזרו הביתה בבטחה".