ציפי לבני
ציפי לבניפלאש 90

שרת המשפטים, ציפי לבני, השתתפה הבוקר (שני) בטקס החלפת פרקליטי המדינה בירושלים.

לבני התייחסה לחוק העמותות שעבר אתמול וסיפרה בטקס, כי "בוועדת השרים שהתקיימה אתמול, שאלה אחת השרות אם התנגדות היועץ המשפטי לחוק מסוים פירושה שלא ניתן לתמוך בו – והשתחרר בחדר פרץ צחוק".

"אולם, תמיכה בחוק בניגוד לעמדת היועץ אינה פגיעה במשרד המשפטים, אלא פגיעה במדינת ישראל ובמה שהיא מייצגת. הדבר מנוגד לערכי המדינה ולדרך בה אנו רוצים שהדמוקרטיה תהיה", קבעה לבני.

לבני פנתה לפרקליט המדינה היוצא, משה לדור, ואמרה לו, "קיבלת החלטות במהלך השנים, החלטות שסביבן התנהל מסע הכפשות שלא היה על דבר ספציפי שהיה על השולחן, אלא באופן כללי. ביקשת ממני להיות לכם לפה, שכשרת משפטים אגן על המערכת הזו – וכך השתדלתי לעשות".

"אני זוכרת את הישיבה שהתנהלה לאחר הנחת מטען תחת לרכבו של פרקליט, ואת הדאגה המיידית שגילית כלפי כל אחד ואחד מהאנשים עליהם אתה אמון – גם ברמה הפיזית, וגם ברמה התפקודית, לדאוג שיוכלו להמשיך לבצע את תפקידם ללא מורא, מול ארגוני פשיעה ולעיתים גם מול הדרג המדיני. תודה שלא כופפת את הראש, שידך לא רעדה כשהיית צריך לחתום ושהגנת על המערכת כולה", הוסיפה.

לאחר מכן פנתה לבני לפרקליט המדינה הנכנס, "שי, זו חזרה שלישית שלי למשרד וזכיתי לעבוד איתך באופן צמוד. גיליתי אדם שמעבר ליכולותיו המשפטיות המרשימות, הוא גם בעל יצירתיות ונחישות מרשימות. הוא לא אדם מרצה, אלא ממוקד משימה – ובלי עמוד שדרה חזק, אין פרקליט מדינה ראוי".

לדבריה, "אנו יוצאים לדרך חדשה, בה יש גם פרקליט מדינה חדש וגם גוף ביקורת על הפרקליטות, ואני מלאה אופטימיות. לאורך הנאום השתמשתי במילה 'אנחנו', כי למרות שיש מי שעושים חלוקות שונות, לי חשובה העבודה המשותפת".