יהיה פה מצדה 2

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה (שני) בפינוי תושבי שכונת גבעת עמל בצפון תל אביב.

תושבת שכונת עמל, רבקה חיילובסקי, אמרה בתום הדיון לערוץ 7, כי "65 שנה אני גרה כאן הובטח לנו דיור והיום מתנערים ורוצים לזרוק אותנו לרחוב. היזמים רואים רק דולרים בעיניים. אנחנו רוצים רק דירה תמורת דירה. לא רוצים כסף. כולנו מרוויחים שכר מינימום ואין לנו אפשרות לקחת משכנתא. אנחנו ישנים היום אם בלוני גז אם יפנו אותנו אנחנו מתאבדים. תהיה כאן מצדה 2".

יוסי כהן, מועד תושבי השכונה אמר, "היזמים מציעים לנו 200 אלף שקל זה לא רלוונטי. כל החיים שלנו אני שם. בסופו של דבר אנחנו נתנו את הנשמה והדם למדינה. אנחנו נתנו את הדם וניתן את הדם בפעם האחרונה אם יפנו אותנו. רק דם הם יוציאו משם לא תושבים".

במהלך הדיון ביקשה יו"ר הועדה, ח"כ מירי רגב, מחברי הכנסת זבולון כלפה, דב חנין ואיילת שקד, להמשיך ולפעול עם כל הגורמים על מנת להביא לפתרון הבעיה.

ח"כ כלפה אמר הערב לערוץ 7, "אפעל ככל יכולתי לעשות צדק עם המשפחות למצוא פתרון הוגן ולא להניח לאנשי השכונה להיות קורבן של הבירוקרטיה הישראלית". כלפה נפגש בעבר עם נציגי עיריית ת"א וצפוי להיפגש בימים הקרובים עם יזמי פרויקט הנדל"ן".

בתום הישיבה דרשה יו"ר הועדה, ח"כ מירי רגב, מהוועדה המקומית והמחוזית להשהות את ביצוע פינוי התושבים עד שהדברים יתבהרו מבחינה משפטית וחוקיות תושבי השכונה.