דרוש חוסן פנימי לפני מהלך מדיני. דרעי
דרוש חוסן פנימי לפני מהלך מדיני. דרעיפלאש 90

יו"ר ש"ס ח''כ אריה דרעי תקף בצהריים (שלישי) את הממשלה בעקבות פרסום דו"ח העוני לשנת 2012, המציג נתונים עגומים ביחס לעוני החברה הישראלית.

על פי הדו"ח שפרסם הביטוח הלאומי, שיעור הקשישים העניים בישראל עלה ביותר מ-3% והגיע לכמעט 23% אחוזים. במדינה חיים יותר מ-180,000 קשישים עניים. מספר המשפחות העניות כ-440,000 ומספרם של האזרחים החיים מתחת לקו העוני הוא יותר ממיליון ו-700,000.

אף ששיעור העניים בישראל ירד בכחצי אחוז, אין שיפור ניכר במצב וישראל עדיין מדורגת במקום השלישי לפני האחרון במדד העוני של מדינות ה-OECD עם זה, הדו"ח מלמד כי שיעור הילדים העניים ירד בכשני אחוזים ועומד על 33.7%.

"אחרי הכישלון בסופת השלג, ממשלת ישראל נכשלת גם בסופת העוני", הגיב ח''כ דרעי, "לא כיף, לא נעים לדבר על עוני, רעב ומצוקה, אבל אלו הם הנתונים המחרידים. מחצית מההורים הנתמכים מדווחים כי ילדיהם לא אכלו יום שלם בשל מחסור במזון, 29% מהילדים למשפחות הנתמכות נשרו מבית הספר, 5% מהם נאלצו לקבץ נדבות".

יו"ר ש"ס הדגיש כי הוא אינו אופטימי לקראת הדוח שעתיד להתפרסם בשנה הבאה. "ממשלה שלא הצליחה להיערך לסופת שלגים בטח שלא תצליח לטפל בסופת העוני המשתוללת כאן. במקרה הזה כבר לא יסבירו בממשלה שזאת סופה היסטורית, ולא היה ניתן להיערך אליה. בהעברת התקציב זעקנו את הנתונים הללו, היינו כקול קורא במדבר", הוסיף דרעי.