שלג, ירושלים, חיילים, תחנת אוטובוס
שלג, ירושלים, חיילים, תחנת אוטובוסצילום: פלאש 90

משה ליאון, חבר מועצת העיר ירושלים והמועמד אשר הפסיד בבחירות לראשות העיר, ניר ברקת, מותח ביקורת חריפה על היערכות העירייה לסערה שפקדה את העיר ואת תפקודה.

"אירועי השבוע האחרון בירושלים מחייבים ברור עמוק", כתב ליאון בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו, "את הסופה ואת עצמתה אכן אף אחד לא חזה, אבל לאור התוצאות מסתמן שההיערכות וכמוה גם ניהול המשבר בזמן אמת היו לקויים".

"העובדה שרק הבוקר, חמישה ימים לאחר תום הסופה, חוזרים תלמידי ירושלים (ולא כולם) ללימודים מלאים וסדירים היא נורה אדומה בנוגע לאירוע הזה ולאלו שחלילה יבואו אחריו", קובע ליאון.

ליאון מוסיף, כי "העובדות בשטח מחייבות להקים ועדת בדיקה בלתי תלויה לבדיקת תפקוד העירייה והעומד בראשה בכל הקשור להכנות שלפני הסערה, בתוך הסערה וגם לאחריה".

"למרות השתיקה שנקטתי בעת האחרונה בנושאים הללו- הרחובות החסומים, התנועה ששותקה, הקשישים שנותרו ללא חשמל וחימום וההורים שאיבדו ימי עבודה עקב ההשבתה הארוכה של מוסדות החינוך - חייבו אותי לקום ולבדוק את הנושא. אמשיך לעקוב ביחד אתכם", הוסיף ליאון בפנייה לתומכיו בדף הפייסבוק.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה "צר לנו שבניגוד לשאר חברי המועצה מכלל הסיעות, שמסייעים מכל הלב ימים כלילות סביב השעון בחמ"ל העירייה ובשטח עם צוותי העירייה במטרה לפתור את מצוקות תושבי העיר ולהחזיר את העיר לשגרה, ליאון לא נצפה פעם אחת בעירייה במהלך הסופה, לא הציע את עזרתו, לא תרם מאומה וסביר שכלל לא היה בירושלים, אלא נשאר בגבעתיים.

עיריית ירושלים מתמודדת עם תוצאות של סופה נדירה בעוצמתה שהביאה למצב חירום לאומי ופועלת במטרה להחזיר את השגרה לעיר מהר ככל האפשר בשיקול דעת ובאחריות. העירייה נערכה לאירוע השלג בכל האמצעים שהיו ברשותה ופועלת במיטב האמצעים שיש בידה. כפי שנעשה בכל אירוע חריג, תערוך העירייה הפקת לקחים מקיפה במטרה תמידית לשיפור וייעול התהליכים השונים יחד עם כלל הגורמים השותפים הרלוונטיים", נכתב בהודעת העירייה.